خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

مردم با حضور در 22 بهمن دست رد به سینه دشمن زدند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهارداشت: مردم با حضور در راهپیمائی 22 بهمن دست رد به سینه دشمن زدند و به قول رهبر انقلاب شنبه تاریخی خلق کردند.
کد خبر: ۹۴۹۳۳۲۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: فتنه اخیر در شنبه تاریخی دفن شد و به تاریخ پیوست و این رویداد به برکت‌ هدایت‌های رهبری بود که پس از فتنه اخیر تصویری از اتحاد ملی و انسجام اسلامی برای همگان نشان داد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پیشرفت های کشور در جمع مردم آذربایجان شرقی، بیان کرد: همان‌طور که رهبر تاکید به کار رسانه‌ای در بیان روایی پیشرفت‌های انقلاب داشتند بنده نیز از رسانه‌ها می‌خواهم مطالبه مردم را به جا بیاورند.

حجت الاسلام آل هاشم در بیان بخش دیگر تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار مردم استان گفت: ایشان فرمودند که ما نمی‌گوییم که مشکل نداشتیم، اما در مقابل همه این مشکلات، این پیشرفت‌های بزرگ گفته نشده است. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که نباید با ضعف‌ها مواجه ارتجاعی داشته باشیم بلکه باید با رویکرد انقلابی ضعف‌ها را به قوت تبدیل کنیم چراکه غرب و رسانه‌هایش و مخالفان مدام در تنور کاستی‌ها می‌دمند تا یک ناامیدی به وجود بیاورند.

حجت الاسلام آل‌هاشم اضافه کرد: رهبری تاکید بر این داشتند که باید نقدها هم از موضع انقلابی مطرح شود نه با رویکرد ارتجاعی و مقدار و میزان مشکل باید به مقدار خودش مطرح شود و به شیوه‌ای بیان شود که‌ می توان آن ها را حل کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز اشاره و بیان کرد: این روز اهمیت بسیار دارد و حتی می‌توان آن را به چند عنصر پیگیری کرد که عنصر اولی پیوستگی بخش‌های مختلف به یکدیگر بود زیرا قم کجا و تبریز کجا! اما تبریز در چهلم مردم قم قیام کرد و این پیوستگی بخش‌های مهم کشور شد و نشان داد که ایران عزیز برای ما عزیز است و همه برای سربلندی خاک پاک ایران عزیز تلاش می‌کنند. 

حجت الاسلام گفت: مردم غیور و شجاع باهوش تبریز یک حادثه را تبدیل به جریان کردند و نگذاشتند این حادثه فراموش شود که  اگر قیام ۲۹ بهمن تبریز نبود ۱۹ دی معلوم نبود این اثر را بگذارد،

وی افزود: اساسا حرکت مردم تبریز موجب شد فریاد رسای امام رحمت الله بلندتر از همیشه باشد و همه مردم ایران را تحت تاثیر قرار دهد؛ در واقع مردم تبریز به رژیم پهلوی فهماندند که بیداری کل کشور را فرا گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته به ۲۷ رجب اشاره و اظهار کرد: این یک‌ روز بزرگی است و بی‌شک بزرگترین عید در تاریخ بشریت است؛ این روز عید تاریخ انسانیت است.  

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین حادثه در تاریخ بشریت روز بعثت پیامبر اکرم (ص) است و این روز حادثه‌ای در تمام تاریخ است و مبعث روش زندگی برای تمام بشریت است. 

آل‌هاشم با بیان اینکه بعثت ماموریت رسول اکرم برای اکمال دین را تمام می‌کند و تزکیه نفوس و تعالی مردم هدف بعثت بود، افزود: برای بعثت اهداف متعددی مطرح شده است که چند نمونه  از آن آموزش جامعه، تعلیم و تربیت، گسترش عپیامبر اکگرم(ص)دالت، تکمیل اخلاق بشر و اسوه و الگوی جامعه است؛ هدف از بعثت تذکر و یادآوری دهنده نعمت‌ الهی است. 

ارسال نظرات