خبرهای داغ:

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مردم را به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با دعوت از مردم قهرمان و شهیدپرور کرمانشاه به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با حضور پرشور در این راهپیمایی بار دیگر وحدت و انسجام خود را نشان می دهند.
کد خبر: ۹۴۹۱۴۰۲
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه در مسجد جامع شافعی، افزود: ملت ایران در راهپیمایی امسال همچنان ثابت می کنند در راستای حفظ شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ثابت قدم هستند.

وی در ادامه خطبه هایش عفو عمومی رهبر معظم انقلاب را سبب دلگرمی ملت ایران و بهت نظام سلطه و ایادی صهیونیزم دانست و گفت: این عفو که با درخواست ریاست قوه قضاییه و به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انجام شد رهبر معظم انقلاب فرمان عفو و آزادی بیشتر زندانیان حوادث چند ماه اخیر را دادند که نشان از بصیرت ، رأفت و بزرگواری و ایران و ایرانی دوستی و شکست دشمنان ملت ایران است و ما ضمن تشکر و تقدیر از این حرکت مبارک امیدواریم که هرچه زودتر افراد در بند به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

ماموستا مرادی همچنین گفت: زلزله سخت و مهیب و عظیم در کشورهای ترکیه و سوریه و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از آن ۲ کشور و همسایه های ما دل را بدرد آورد و برای اموات این حادثه بزرگ طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر از خداوند خواهانیم و نیاز هست جامعه جهانی و امت اسلامی و ملت ایران خاصتا پشتیبانی و کمک رسانی خود را به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه برسانند و همچنین زلزله خوی و مردم عزیز را فراموش نکرده و در اوقات سخت در کنار همدیگر باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه به تغییر قبله اشاره کرد و افزود: دشمنی یهود تا روز قیامت ادامه دارد و هیچگونه سازشی بین آنان و مسلمین وجود ندارد و تغییر جهت قبله از بیت المقدس به کعبه سبب عزت مسلمین در مقابل یاوه گویان و سفها ءاعم از یهود ومشرکان شد.

ماموستا مرادی قبله را نشانه و مظهر توحید و وحدت امت اسلام دانست و اظهار کرد: قبله، آرم مسلمین است ، بت پرستان و ستاره پرستان هنگام نیایش ، به سوی بت یا ستاره و ماه توجه می کنند اما اسلام توجه به خانه خدا را به جای آن قرار داده است.

وی گفت: پیامبر مکرم صلی الله علیه وسلم معمولا رو به قبله می نشستند و سفارش می فرمودند سوی هم قبله بخوابید ، بنشینید ،نماز ،ذبح حیوان دفن میت ،همه از اداب شریعت است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین قبله را عامل وحدت مسلمین دانست و گفت: همه مذاهب ، افکار و اشخاص در کل جهان روبه قبله واحد دارند ، روزی پنج مرتبه کل مسلمین بر این جهت الله واحد را پرستش می نمایند.

وی افزود: کعبه قرارگاه و آمادگاه حرکت ها و انقلاب های الهی از ابراهیم تا محمدالمصطفی علیهم آلاف الصلاه و التحیات بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار