خبرهای داغ:

همت بسیج اساتید آذربایجان شرقی و ایجاد مرکز آزمون تجهیزات آبیاری کشور

معاون علمی-پژوهشی سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی از دایر شدن مرکز آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۶۵۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال شیری با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از این پس مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز نیز در امر آزمون لوازم و تجهیزات آبیاری کشور فعالیت خواهد نمود.
به گفته وی تاکنون فقط دانشگاه صنعتی شریف در سطح کشور در این امر با وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و با این احتساب مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز که به همت اساتید بسیجی در سال گذشته افتتاح شده است، دومین مرکز دانشگاهی در سطح کشور است که در این روند فعالیت خواهد شد.
شیری اضافه کرد: بر این اساس، تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری اعم از قطره چکان، نوارهای آبیاری، تجهیزات ایستگاه کنترل مرکزی، آبپاش ها، ماشین های آبیاری تحت فشار و ... از کلیه استانها میتوانند از ظرفیت موجود در این مرکز جهت اخذ مجوزهای فنی لازم بهره مند گردند.
 
سرپرست مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت آب کشور، مرکز پژوهشی مهندسی و علوم آب این دانشگاه مصمم است در جهت نیل به نوآوری های جدید در صنعت آب قدم بردارد، ییان کرد: در این راستا واحد تحقیق و توسعه این مرکز با بهره گیری از ظرفیت علمی موجود همکاران و نخبگان بسیجی اقدام خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بزودی شاهد افزایش و تنوع انواع آزمون ها در این مرکز خواهیم بود و چشم انداز پنج ساله مرکز بر طراحی و بومی سازی کلیه ادوات مورد نیاز آبیاری است تا از این طریق بر تقویت تولید ملی و حمایت از نخبگان داخلی در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب اهتمام ورزد.
ارسال نظرات