خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی موثقی:

امروز باید ابوذروار در مسائل اجتماعی و مقابله با انحرافات اجتماعی صحبت کرد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز نیاز است که ابوذروار در مسائل اجتماعی و مقابله با انحرافات اجتماعی صحبت کرد و در این راه باید به دنبال عدالت و تحقق آن بود که آیت الله مصباح اینچنین بود.
کد خبر: ۹۴۸۴۸۴۴
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در همایش بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه سخن گفتن از این عالم ربانی برای من سخت است، به ویژگی‌های اخلاقی و علمی ایشان اشاره و اظهار کرد: ما علمای بزرگی داریم که ستودنی بوده و از نظر علمی و اخلاقی برجسته هستند که می‌توانند الگو قرار بگیرند و آیت الله مصباح جزو این بزرگان است.

وی با تبیین ویژگی‌های بارز آیت الله مصباح با بیان اینکه تواضع در وجود ایشان بسیار برجسته بود، گفت: گاهی انسان به گونه‌ای متواضع است که تواضع او محاسبه‌گرایانه و به دنبال منافع است اما تواضع این عالم وارسته محصول هجرت بوده و محاسبه‌گرایانه نبود چرا که دنبال این نبود که کسی او را ببیند و منفعتی برایش داشته باشد و تنها برای رضای خدا کار می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آیت الله مصباح با مقام علمی و اخلاقی بسیار برجسته، دارای مقام علمی بالا و صاحب نظر بود، عنوان کرد: یکی از برجستگی‌های علمی ایشان تصورات دقیق از مسائل و موضوعات بود.

وی به بعد سیاسی آیت الله مصباح اشاره و عنوان کرد: ایشان در عرصه‌های سیاسی موضع‌گیری می‌کرد به طوری که قبل از انقلاب هم موضع‌گیری داشت و نسبت به صحبت‌های انحرافی در میدان علمی نیز مبارزاتی انجام می‌داد.

شعبانی به برگزاری هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان همدان اشاره و بیان کرد: ابوذر یک فریاد است که فریاد عدالتخواهی و مطالبه‌گری سر می‌دهد و همه انتقادات و تولیداتش تنها برای رضای خدا است و دنبال منافع شخصی نبود و امروز نیاز است که ابوذروار در مسائل اجتماعی و مقابله با انحرافات اجتماعی صحبت کرد و در این راه نباید دنبال منافع شخصی بود بلکه باید به دنبال عدالت و تحقق آن بود که البته آیت الله مصباح نیز اینچنین بود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جامع ابوذر در مبانی تفسیری قابل توجه است، لازمه موفقیت در مسائل اجتماعی و ایستادگی در برابر انحرافات اجتماعی را بازگشت راستین به قرآن کریم دانست و بیان کرد: امروز با توجه به این همه هیاهو و گرفتاری‌‌ها نیاز به بازگشت به قرآن راستین داریم، چرا که فتنه‌ها و مشکلات اجتماعی که امروز می‌بینیم با بازگشت به قرآن، به سکوت و آرامش تبدیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: ما علمای زیادی داریم ولی گاها برخی‌ از تبلیغ، تربیت و وظیفه‌ای که قرآن کریم برای روحانیت قائل است، غفلت می‌کنند این در حالی است که آیت الله مصباح یزدی فارغ از جایگاه علمی، مفسر قرآن و علامه بودن، شهر به شهر و استان به استان برای تربیت حاضر می‌شدند و در این مسیر هیچ استراحتی نداشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی، جهاد تبیین را از همان زمان که اسلام و دین مورد هجمه قرار گرفت شروع کرد، ادامه داد: باید فکر اصیل اسلامی را به جامعه منتقل کنیم و برای این امر تولیدات علمی و پژوهش‌های مناسبی وجود دارد که دانشگاه ما باید علوم تولید شده را در جامعه مخابره کند و حوزه علمیه نیز باید این امر را مورد توجه قرار داده و به جامعه منتقل کند.

شعبانی با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران با اشاره به قدرت و اقتدار این نهاد انقلابی خاطرنشان کرد: سپاه مجموعه‌ای عظیم و اثرگذار است و اگر امروز اروپایی‌ها در کمال آرامش بر روی تخت خود نشسته‌اند موهون تلاش‌ها و اقدامات اثرگذار شهید سلیمانی‌ها است و امروز به واسطه مقابله سپاه با داعش و امنیت ایجاد شده همه پشت میز نشسته‌اند حال با این وجود اقدامی غیر انسانی و غیر قانونی علیه سپاه صادر می‌کنند که این کفران نعمت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار