مسئول مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در راستای تحقق منویات رهبری و جهاد تبیین

همدان-مسئول مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: هدف از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب وبحث جهاد تبیین است و یکی از ابعاد آن تبیین دستاورد‌های علمی و صنعتی کشور است.
کد خبر: ۹۴۷۶۷۱۳
|
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

میلاد فراهانی علوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت شهید حسین شکرائیان، اظهار کرد: این اردو به همت بسیج دانشجویی، معاونت پژوهش و فناوری و مرکز تحقیقات شهید احمدی روشن دانشگاه بوعلی سینا همدان با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد و از دو شرکت نورد و لوله صفا که بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله‌های فولادی و شرکت آلومینیوم پارس که بزرگ‌ترین تولیدکننده کویل، ورق و فویل آلومینیومی در غرب آسیا هستند بازدید کردند.

وی گفت: هدف عمده برگزاری اردوی راهیان پیشرفت پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب است که بحث جهاد تبیین را مطرح کردند و یکی از ابعاد آن تبیین دستاورد‌های علمی و صنعتی کشور است که در مجموعه بسیج دانشجویی به دنبال این هستیم که هم به فرمایشات رهبری لبیک بگوییم و هم بحث امیدآفرینی و خودباوری که ایشان به دنبال آن هستند، انجام دهیم.

مسئول مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد: با برگزاری این اردو‌ها به دنبال این هستیم که منویات رهبری را فعلیت ببخشیم و اینکه رئیس جمهور اردوی راهیان پیشرفت را به عنوان یک مصوبه به آموزش و پرورش اعلام کرد؛ این یکی از اهدافی است که در این اردو‌ها به دنبال آن هستیم.

وی ابراز کرد: از دیگر اهداف این اردو‌ها آشنایی دانشجویان با دستاورد‌ها و حلقه گمشده دانشگاه و صنعت است، به ویژه برای دانشجویان مهندسی که با حضور در این اردو‌ها فضای صنعت را ببینند و آینده آن‌ها صنعت رقم بخورد؛ بنابراین ما به دنبال این هستیم که با برگزاری این اردو‌ها منویات رهبری را پاسخگو باشیم، و از سویی نیز آشنایی دانشجویان با صنعت را داشته باشیم.

فراهانی علوی در خصوص گروه صنعتی صفا خاطرنشان کرد: هلدینگ گروه صنعتی صفا با پشتوانه بیش از ۶۰ سال شامل مجموعه شرکت‌های پیشتاز و مستقر در استان‌های مختلف کشور بوده که در زمینه تولید مقاطع و لوله‌های فولادی، سازه‌های فلزی، صنعت پلیمر، سیم و کابل، نوشت افزار و صنایع غذایی فعال است.

وی ادامه داد: از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولیدی این گروه در استان مرکزی شرکت «لوله و پروفیل ساوه» و شرکت «نورد و لوله صفا» تأسیس شده که در جوار یکدیگر قرار دارند و ظرفیت تولید کارخانجات ۷۶.۳ میلیون تن در سال و فرصت اشتغال ۲ هزارنفر بوده که تولید انواع مقاطع فولادی از قطر ۱۰ میلیمتر تا ۳ هزار میلیمتر را با استفاده از مدرن‌ترین خطوط تولید، با کیفیت مطلوب و مطابق استاندارد‌های بین المللی داشته و به بازار‌های داخل و خارج کشور عرضه می‌کنند.

رئیس واحد ذوب و ریخته گری شرکت آلومینیوم پارس نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج عنوان کرد: این شرکت از سال ۱۳۵۴ شروع به کار کرده و تقریبا ۴۴ سال است که فعالیت می‌کند؛ مساحت شرکت ۳۰ هکتار زمین است که در شهرک صنعتی کاوه شهر ساوه قرار دارد؛ مجموعه پرسنل این شرکت ۷۵۰ نفر است که اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده کویل، ورق و فویل آلومینیوم در ایران است.

محمدمهدی سعادتی با بیان اینکه هدف این شرکت مشتری مداری است، ادامه داد: محصولات استراتژیک در انحصار شرکت است؛ از نظر پروسه تولیدی و دانش فنی، تولید سبد محصولات ما فویل‌های صنعتی، غذایی و دارویی، ورق‌های رنگی، ساده و ایرباس است.

وی با اشاره به اینکه امروز ما می‌توانیم بیش از ۲۴ هزار تن تولید داشته باشیم و جزء مدرن‌ترین و مجهزترین کارخانه تولید آلومینیوم در غرب آسیا هستیم، ابراز کرد: با توجه به اینکه بازار داخلی توسط تمام شرکت‌های تولید کننده فویل و ورق قابل تأمین نیست به همین دلیل حجم صادرات پایین است و بیشتر صادرات ما ورق‌های رنگی به کشور‌های همسایه از جمله کردستان عراق است.

گفتنی است در سال ۱۳۸۶ این شرکت اعلام ورشکستگی کرد که با تلاش و زحمات مدیران و پرسنل دوباره شرکت احیاء  شد و به چرخه تولید بازگشته است.

پیش از این دانشجویان این دانشگاه از شرکت ستاره خلیج فارس بندرعباس، پارک هوافضای تهران و دو مورد از شرکت‌های شهرک صنعتی همدان بازدید داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار