چرخ هایی که ساز زندگی را کوک می کند

کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب و کار بر همگان روشن است.
کد خبر: ۹۴۷۵۹۲۴
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، این روزها با وجود مشکلات اقتصادی جامعه و عدم ثبات قیمت‌ها تأمین نیازهای معیشتی سخت است، اما در این میان کسانی هستند که با اراده و پشتکار به دنبال اهداف عالی برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده و علاوه بر ایجاد کار برای خود برای بسیاری از افراد بیکار نیز اشتغال ایجاد و با ساخت کارگاه‌های کوچک به پیشرفت جامعه بانوان نیز کمک می‌کند.


در ادامه با بانوان کار آفرینی که با راه اندازی مرکز تولیدی درسا باعث اشتغال زایی تعداد زیادی شدند گفتگو کرده ایم.

هدف اصلی خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی

پریسا هژبری فرمانده حوزه فاطمیه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام گفت: کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهمترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب و کار بر همگان روشن است.

هژبری بیان کرد: برنامه این مرکز ایجاد زمینه های اشتغالزایی است و در کنار آن آموزش، یکی از اهداف اصلی در این زمینه خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.

وی افزود: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر ورود بسبج در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی و تلاش های که از طرف  گروه های جهادی و بسیج سازندگی سپاه ثارالله در زمینه کارهای عمرانی و اشتغال زایی و کار افرینی صورت می گیرد، حوزه بسیج فاطمیه تصمیم گرفت یک کارگاه کار آفرینی از طرف پایگاه مقاومت سوده راه اندازی کند.

فرمانده حوزه فاطمیه افزود:  این مرکز شامل یک نفر به عنوان  مشاوره کار آفرینی در مرکز و یک نفر به عنوان رابط بسبج سازندگی در مرکز دو نفر به عنوان خیرین این مرکز و همچنین تعدادی از نیرو ها و زنان بی سرپرستی که به عنوان کسانی که برای زندگی شان درامد زایی داشته باشند و همچنین یک نفر کارآفرین برتر افتتاح شد.

هژبری بیان کرد:  با این زیر مجموعه و با این کادر، سرهنگ حسینخانی فرمانده ناحیه مقاومت حضرت امیرالمومنین (ع) و تیم همراهشان قول اعطای وام به این افراد صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این مرکز سعی داریم با توجه بر اینکه اسم بسیج برای این مرکز قرار گرفته بتوانیم تولید کالای ایرانی خصوصا در زمینه های  عفاف و ححاب و  پوشش سنتی ایرانی اسلامی در مرحله اول  داشته باشیم.

فرمانده حوزه فاطمیه خواهران تاکید کرد:  یکی از مشکلاتی که جامعه ایرانی اسلامی ما با ان روبه رو است مواجه با کالاهایی است که عملا تابع مد بوده و نقش اسلامیت و ایرانیت آن رعایت نشده است اما در سطح جامعه رواج پیدا کرده و علت تبلیغ این  نوع از محصولات از طریق  رسانه های بیگانه بسیار زیاد شده اما غیر از بحث تولید کالای ایرانی توجه به اشتغال  افرینی نیز خیلی برای ما اهمیت دارد.

هژبری اذعان کرد: در راستای تحقق  اهداف نظام از جمله تشکیل محله اسلامی که  در آن زنانی بی سرپرست یا خود سرپرست توانمند شوند، زیرا در حال حاضر نمی توانند هزینه زندگی خودشان و فرزندشان را تامین کنند، و با این طرح های کم هزینه اما پر بازده بتوانند در این مراکز  مشغول به کار شوند.

وی به سومین هدف از افتتاح  این مرکز کارافرینی اشاره کرد و گفت: اینجا محلی است برای کسانی که از ارگان های دیگر قصد دارند در حوزهایی که  می خواهند این نوع کسب و کار ها را  راه اندازی  کنند، در مبحث مشاوره بتوانند از نظرات کارشناسان این مرکز استفاده  کنند.

فرمانده حوزه فاطمیه خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم گوشه ای از مشکلات امروز را حل کنیم زیرا بر  طبق روایات مطرح شده ،خدمت به خلق از بزرگترین کارهادر نزد پروردگار است و حسنه و ثواب دارد.


هدف حمایت از کارافرین ها و ایحاد اشتغال زایی جهت محرومیت زدایی/ تولید پوشاک ایرانی اسلامی

انیس سیستانی ابراهیم زاده کار افرین نمونه گفت:  کارگاه کار افرینی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین(ع) سرهنگ حسینخانی و مسئول سازندگی  ناحیه حضرت امیرالمومنین فرمانده  و مسئولین حوزه مقاومت بسیج فاطمیه فرمانده پایگاه بسیج مشاوره مربوطه خیرین محترم عوامل صدا و سیما استان کرمان افتتاح شد.




سیستانی ابراهیم زاده افزود: هدف از این امر حمایت از کارافرین ها و ایحاد اشتغال زایی جهت محرومیت زدایی و تولید پوشاک ایرانی اسلامی برای بانوان و باتوجه به اهمیت این کارگاه قول دریافت وام های قرض الحسنه نیز از سمت سازندگی ناحیه گرفته شد امید است این امر  تا پایان به خوبی انجام گیرد.

وی بیان کرد: تاسیس چنین واحدهایی در وهله اول نیاز به بودجه دارد و گسترش آن قطعا هزینه بر است و لذا دستگاه های متولی نسبت به حمایت نباید کوتاهی کنند، که متاسفانه توجه به نسل جوان و اعتماد به این نسل مقداری کم رنگ شده و در این خصوص متناسب با بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و تاکید بر بکارگیری و میدان دادن به نسل جوان این نکته باید مد نظر قرار گیرد و عرصه را بر آنان باز نمایند به عنوان مثال با دادن وام های اشتغال زایی به قشر جوان با درصد پایین و بعضا قرض الحسنه این نسل را حمایت کنند.

مهدیه کریمی نژاد یکی از افراد شاغل در مرکز در گفتگو با خبرنگار ما اذعان کرد: امروز دشمن تلاش میکند در قالب جنگ ترکیبی و تخریب اقتصاد ملی معیشت مردم مارا دچار چالش کند در چنین شرایطی وظیفه بسیجیان این است که با اجرای طرح های اشتغال  افرینی دشمن را در این جنگ ترکیبی ناکام بگذارند.

وی افزود: دشمن همه توان رسانه ای خودش رو به میدان اورده تا وضعیت اقتصاد کشور را سیاه جلوه بدهد پیشرفت های بزرگ‌ انقلاب و نظام را وارونه جلوه بدهد در چنین فضایی باید بیش از گذشته نسبت به اجرای طرح های  محرومیت زدایی احتمام داشته باشیم.

یکی از رسالت های بسیج سازندگی‌ ایجاد اشتغال پایدار با ظرفیت خود مردم

کریمی نژاد تصریح کرد: اشتغال زایی پایدار مهمترین هدف بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی است و در این راستا بسیج سازندگی فعال سازی تعاونی ها و احداث مراکز کار افرینی را در دستور کار قرار داده امروزه به دنبال این هستیم که مراکز کار افرینی گروهای جهادی زنجیره تولید تا مصرف رو اصلاح کنیم تا محصولات ما بدون دخالت دلالان واسطه ها و با  ارزانترین قیمت بدست مصرف کنند.

وی بیان کرد: یکی از رسالت های بسیج سازندگی‌ ایجاد اشتغال پایدار با ظرفیت خود مردم است بسیج‌ سازندگی با ارائه تسهیلات از این طرح ها حمایت میکند اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار و قشر ضعیف که یکی از اهداف اصلی این مرکز کار افرینی است .


وی ادامه داد: در این مرکز با استفاده از ظرفیت طراحان و مشاوران و کار افرینان تلاش می شود تا لباس زنانه با سبک ایرانی و اسلامی تولید و روانه بازار شود،  یکی از مهترین اهدافی که در این کار مد نظر است احیا و ترویج پوشش به سبک ایرانی و اسلامی است تا الان به یاری خداوند و تلاش های مجموعه فعالیت های صورت گرفته منتج به شکل گیریه برند ایرانی اسلامی خواهد بود که به بهترین شکل در سطح جامعه جایگاه یابی خواهد شد.

یکی از مهمترین نیازمندی های کار آفرینان حمایت دولت است
کریمی نژاد اظهار کرد: یک مورد که بیشتر باید به آن توجه داشت حمایت ادارات بر کارآفرینان و دادن تسهیلات مناسب است ولی متاسفانه برخی جاها بی عدالتی هایی مشاهده می شود و حق هایی پایمال می گردد که نیاز به تغییر و تحول در بدنه ادارات هم وجود دارد هر گونه سنگ اندازی در چرخ صنعتی یک فرایند شغلی یک زنجیره اشتغالزایی را خدشه دار خواهد کرد و خیلی از افراد را بیکارمی کند.

وی در پایان ادامه داد: یکی از مهمترین نیازمندی های کار آفرینان حمایت دولت است در بخش تسهیلات و ایجاد روزنه های استفاده از آن محصول تولیدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار