نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دانشجو باید مجهز به سلاح علم و دشمن شناسی باشد

امام جمعه کرمان با اشاره به روز دانشجو و برشمردن ویژگی های مهم آن؛ اشاره کرد و افزود: روز دانشجو؛ روز مبارزه با استکبار جهانی است و فلسفه 16 آذر ایستادن مقابل تجاوزگری ها و تمامیت خواهی های استکبار جهانی و روز دفاع از استقلال کشور به وسیله دانشگاه است.
کد خبر: ۹۴۷۴۹۸۱
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، به فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: روز دانشجو؛ روز مبارزه با استکبار جهانی است و فلسفه 16 آذر ایستادن مقابل تجاوزگری ها و تمامیت خواهی های استکبار جهانی و روز دفاع از استقلال کشور به وسیله دانشگاه است.

وی ادامه داد: این روز دو ویژگی مهمی را در تاریخ به اسم دانشجوها ثبت کرد؛ اول اینکه دانشجو برای دفاع از ارزش های دینی و استقلال کشور حساس است؛ دوم تبعیت از ولایت فقیه و رهبری زمان است که در رکاب امام ایستادند و نشان دادند در انجام وظیفه صادق هستند.

 امام جمعه کرمان یکی از وظایف جدی دانشجوی امروز را مجهز شدن به علم دانست و خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مراکز علمی کشور درخششی در سطح بین الملل از خود نشان دهد زیرا در زمان طاغوت که موتور پیشرفت کشورها روشن شده بود با کمال تأسف موتور پیشرفت کشور ما خاموش بود.

وی اضافه کرد: مسئله دوم دشمن شناسی است؛ دانشجو همانطور که در دوران سخت و سیاه طاغوت، دشمن را شناخت امروز هم باید دشمن شناسی را در دستور کار خود قرار دهد لذا روز  دانشجو، روز افتخار علمی و فهم عمیق کشور در مراکز علمی است و هزاران مراکز دانشگاهی و میلیون ها تحصیلکرده از افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار