به همت بسیج دانشجویی کهنوج

برگزاری نشست سواد رسانه ای باحضور دانشجویان

رسانه از گذشته تا به امروز اشکالی مختلفی را تجربه کرده است، آن چه که امروز به عنوان رسانه مطرح است، بیشتر رسانه های دیجیتال هستند.
کد خبر: ۹۴۶۷۵۲۷
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج از کرمان :دکتر میرآبادی کارشناس رسانه در نشست سواد رسانه ای دانشگاه آزاد واحد کهنوج که به همت دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کهنوج برگزار شده بود عنوان کرد: رسانه عامل و ابزاری که باعث انتقال پیام می شود، در روزگاران گذشته که انسان ها قصد داشتند یک خبر مهم را انتقال دهند، از دود و آتش، کبوتر نامه بر و غیره استفاده می شد.

این کارشنای رسانه عنوان  کرد: رسانه از گذشته تا به امروز اشکالی مختلفی را تجربه کرده است، تا به امروز و شبکه های اجتماعی رسیده است،آن چه که امروز به عنوان رسانه مطرح است، بیشتر رسانه های دیجیتال هستند.

میرآبادی افزود: بعد از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که عنوان کرد ۵۲ نقطه فرهنگی کشور را مورد هدف قرار می دهد و بعد انتشار ویروس کرونا بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی مثل مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه و... تعطیل شدند.

میرآبادی در ادامه گفت: همان شبکه های اجتماعی هستند، امروز کمتر کسی هست که به این رسانه ها دسترسی نداشته باشد، پس ناگزیر هستیم نسبت به شناخت آن اقدام کنیم، تولید محتوای این نرم افزار در داخل کشور نبود بلکه در یک کشور اروپایی به نام آلبانی بود و در انجا در یک کمپ بزرگ تعداد بسیار زیادی از فارسی زبانان که به فرهنگ و زبان ایرانی تسلط داشتند.

وی اضافه کرد: این افراد در ابتدا شروع کردند مطابق فرهنگ ایرانی تولید محتوا کردند، چون اگر از همان اول با ضدیت فرهنگی این عمل را انجام میدادند ایرانی ها به مقابله آن ها می پرداختند.

آن ها با پیام های مذهبی که با این مضمون که این مطلب را به ده نفر بفرستید تا حاجت بگیرید شروع کردند بعد درباره انتشار این پیام ها رصد داشتند و بازخورد میگرفتند سپس ارام ارام به سمت جک ساختن درباره انبیا رفتند و کم کم باعث شدند که تعصب روی این موضوع از بین برود.

وقتی این مراکز تعطیل شد مطابق سند ۲۰۳۰ برای اینکه دانشجویان و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند ما آموزش را به فضای انلاین انتقال دادیم

میرآبادی بردن افزود: آموزش به فضای آنلاین شکل ظاهری خوبی داشت و برای اینکار از بستر برنامه شاد استفاده شد که ظرفیت همه دانش آموزان را نداشت، در بستر شاد تولید محتوا۷ بر عهده خود ما بود، اما از آنجا که شاد زیر ساخت کافی نداشت به سمت برنامه واتس آپ رفتند که یک برنامه با سروری در خارج از کشور بود

دکتر میرآبادی خاطر نشان کرد: ما به دنبال این بودیم که از این بستر برای اموزش استفاده کنیم اما در مدتی که برای آموزش نبود دانش آموز در جای دیگری مشغول بود، سندی در کشور امضا شد تحت عنوان ۲۰۳۰ یا توسعه پایدار که حول محور آموزش بوده است.

بر اساس این سند باید آموزش رو به سمت الکترونیکی شدن میبردیم، که نمونه های از این الکترونیکی شدن همان تخته های الکترونیکی بود که در مقطعی در مدارس اجرایی شد.

وی عنوان کرد: این کار تا جایی پیش رفت که به تطهیر رژیم پهلوی رو اوردند و تولید محتوای مناسب با این موضوع انجام دادند و یک گام دیگر جلو امدند و عنوان کردند باید به سراغ چیزی برویم که باعث تحکیم خانواده است و آن چیزی نبود جز نقش کلیدی زن به عنوان مادر در خانواده، در این مورد یک انقلابی به راه انداخت به نام انقلاب زنان، امروز اگر می بینیم یک هشتکی در کشور ترند شده به نام مهسا امینی چون محور ان یک زن است و آن ها روی این موضوع کار می کنند.

میرآبادی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی یک زن ابزار نیست، مثل کشورهای اروپایی که به زن نگاه ابزاری دارند و در ایران اینگونه نیست چون الگوی زن ایرانی فاطمه زهرا است نه نگاه ابزاری، بنابر این به مسئله حجاب پرداختند این موارد یک پروسه زمان بر بوده که رهبر انقلاب سال ها پیش از آن  بسیار صبور است و برای ان زمان میگذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار