خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین؛ 

تبیین نگرش و خیانت جهان استکبار، می تواند ذهن پویای مخاطب جوان را بیدار کند

محمدی گفت: روشنگری و گفتگو می تواند ذهن پویای مخاطب جوان را بیدار کند که این گروه ها و گروهک ها و شبکه های مجازی و رسانه های وابسته نمی توانند برای این کشور دلسوز باشند بلکه برای القای تفکرات بی اساس خود و برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه خود، از هر ابزاری بهره می جویند.
کد خبر: ۹۴۶۶۴۴۷
|
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

تبیین نگرش و خیانت جهان استکبار، می تواند ذهن پویای مخاطب جوان را بیدار کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ابوذر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه نشست تحلیلی با محوریت جریانات اخیر کشور و عوامل ایجاد این جریانات در بین جامعه نخبه که در خبرگزاری بسیج برگزار شد بیان کرد: ائمه و زعمای شیعی همیشه به این موضوع تاکید داشته اند که جامعه باید به بلوغ فکری برسد و این همان کار نخبگانی است. این موضوع را می توان از طریق قرآن ریشه شناسی کرد. 

مسخ و تسخیر انسانها، قسم یاد شده شیطان در پیشگاه خداوند است

وی با اشاره به قدرت حق در مقابل باطل گفت: در فیلم ملک سلیمان، اجنه به وجود انسان ها حلول می کنند که نماد شیطان و ضد خدا هستند و در این حال انسانها یکدیگر را می درند و می کشند. در صحنه ای از فیلم، انسانی که به حضرت سلیمان حمله می کند که در این صحنه فیلم، حضرت سلیمان که ولی خدا بر روی زمین است نگاه خیره کننده توأم با جذبه و قدرتی به آن فرد می اندازد و ناگهان شیطان از وجود آن انسان خارج می شود و درون فرد فرو می ریزد و آن فرد به پهنای صورت گریه می کند که چه بر سر من آمده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه اظهار کرد: وقتی شیطان رانده شد در پیشگاه خدا بیان می کند که خدایا به عزت و جلالت، تمام بندگانت را اغوا می‌کنم. یعنی انسان را مسخ و تسخیر می کنم و در ادامه می‌گوید به جز بندگان مخلص را که به آنها راهی ندارم. اغوا در هر دوره ای یک جنس و بروز و ظهور دارد. در دوره حضرت سلیمان تسخیر انسانها توسط اجنه، در یک دوره، امام علی مورد جهل و نادانی مردم قرار می گیرد، در یک دوره شیطان به گونه ای انسان را تسخیر می کند که سر سیدالشهدا(ع)، نوه پیامبر خدا را می برند، در یک دوره این اغوا به شکل جنگ جهانی بروز می کند و حدود پنجاه میلیون انسان بی‌گناه کشته می شوند و در یک دوره اغوا از طریق ابزاری همچون رسانه صورت می گیرد.

حباب اطلاعاتی، حربه اربابان رسانه در تسخیر کاربران است 

محمدی با اشاره به تسخیر در رسانه اضافه کرد: شبکه های مجازی از طریق فناوری حباب اطلاعاتی فیلترینگ را بر کاربران خود تحمیل می کنند. یعنی بر اساس الگوریتم هایی که تعریف می کنند و این الگوریتم‌ها از هوش مصنوعی بهره می گیرند، مخاطبان را در یک فضای بسته قرار می دهند. در شبکه هایی همچون اینستاگرام و توئیتر مدام پیشنهاد تایید درخواست مخاطبین دیگر، به کاربر داده می شود و کاربر را در یک جامعه همفکران قرار می دهد. وقتی کاربر در این فضای اینستاگرامی و توئیتری قرار می گیرد گمان می کند که تمام جهان مانند وی فکر می کنند. ما در جهان های مختلف ذهنی خودمان زندگی می کنیم. ممکن است گاهی این جهان را خود فرد بسازد و ممکن است گاهی ابزار و فضاهای دیگری همچون رسانه، شبکه های مجازی، جهان را برای فرد بسازد. 

وی افزود: این شبکه ها، فرد را در وهمی قرار می دهد که کاربر باید طبق سلیقه مخاطب، فعالیت نماید. این شبکه ها هر روز جهانی متفاوت از قبل را برای مخاطب ایجاد می کنند و امروز همین شبکه ها یک نسخه انقلابی شبیه سازی شده برای مخاطب می سازند طوری که هر روز کاربر در فضایی همچون اینستاگرام مشاهده می کند که همه جا اغتشاش و جنگ و کشتار و آتش سوزی است اما در واقعیت، مردم، زندگی روزمره خود را دارند و همه جا آرام است و این، همان حباب اطلاعاتی است که مخاطب را در برگرفته است.

امروز جنگ نیابتی، توطئه جهان استکبار با ایران است

تحلیلگر مسایل روز در ادامه با اشاره به فیلم ماتریکس و مقایسه آن با فیلم ملک سلیمان تصریح کرد: این فیلم تماما معادلات صفر و یک هاست. در صحنه ای از فیلم عده ای به این فرد حمله می کنند و تیرهای زیادی به وی پرتاب می شود که با نگاه این فرد به تیرها، همه تیرها در هر نقطه ای که هستند، می ایستند. این حالت، همان خودباوری است و در واقع فرد، با غلبه نگاه خود به تیرها و قدرت خودباوری، همان حبابی را که ذکر شد، از بین می برد.

محمدی در ادامه اضافه کرد: امروز نیز در کشور همین جریان ایجاد شده و جریان استکبار ما را در این حباب اطلاعاتی قرار داده و روایتی که خودشان دلشان می خواهد می گویند و در واقع، حقیقت را بیان نمی کنند. اکنون آمریکا و انگلیس و اسراییل و نظام استکبار با ما وارد جنگ نیابتی شده اند. یعنی خود، وارد عرصه نبرد نمی شوند بلکه عمله ها و سربازان خود را به میدان می فرستند. یکی از این عمله ها سازمان مجاهدین خلق و یا منافقین است. 

 گروهک منافقین، از خفقان افکار سازمانی تا داعیه داری «زن، زندگی، آزادی»

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به برخی قوانین سازمان منافقین به عنوان یکی از داعیه داران حقوق زن در ایران یادآور شد: مریم رجوی یک زن محجبه است و حامی شعار «زن، زندگی، آزادی» است. ذهن پویا این سوال را می پرسد که چرا وی به عنوان طرفدار پر و پا قرص «زن، زندگی، آزادی» کشف حجاب نمی کند؟ چرا به زنانی که عضو این سازمان هستند اجازه کشف حجاب نمی دهند؟ چرا اجازه انتخاب رنگ، اندازه، مدل، سایز روسری هایشان را ندارند؟ قطع نسل تمام زنان عضو این سازمان، جدا کردن فرزندان از زنان عضو این گروهک بدون هیچ نشانی از این کودکان، طلاق سازمانی، عقد همه زنان سازمان با مسعود رجوی با چه هدفی است؟ این در حالی است که همین گروهک منافقین داعیه دار «زن، زندگی، آزادی» هستند. 

محمدی در ادامه ضمن اشاره به جریان مهسا امینی گفت: و سوال مهمتر اینکه اگر چنانچه مهسا امینی عضو گروهک منافقین بود، آیا این گروهک اجازه کشف حجاب به وی می دادند؟ اجازه انتخاب روسری دلخواه، رنگ دلخواه و مدل دلخواه را به وی می دادند؟ آیا اجازه ازدواج با فرد دلخواه و همچنین اجازه تشکیل خانواده و فرزند را داشت؟ و اینها با این تفکرات پوچ، داعیه دار حقوق زنان ایرانی هستند. 

تحلیلگر مسایل روز در ادامه با اشاره به مصاحبه محمدرضا پهلوی با دو خبرنگار خانم اروپایی و توهین به مقام زن، افزود: امروز پسر همین مرد داعیه دار «زن، زندگی، آزادی» است. طبق ادعای خودشان ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی کردند اما یک زن که بخواهند به آن افتخار کنند، در این ۲۵۰۰ سال وجود ندارد. در حالی که در مکتب ما نصف جریان عاشورا، حضرت زینب(س) است. روایتگر تمام هستی ما حضرت زینب(س) به تنهایی است و یا وقتی خداوند به حضرت صدیقه کبری(س) می فرماید که «اگر فاطمه نبود، عالم را خلق نمی کردم، این نشان از مقام بلند زن در دین مبین اسلام دارد. زن محجبه برای ما ایرانیان کرامت و تقدس دارد و شعار زن، زندگی آزادی برای ما تفکری است که ریشه در دین اسلام دارد.

وی در ادامه با اشاره به جریان بهاییت به عنوان دیگر حامیان اغتشاشات اخیر عنوان کرد: این جریان بهاییت در پایتخت خود در اسراییل دارای فروشگاهی است که زنان خرید و فروش می شوند و این در حالی است که برای زن ایرانی، نسخه آزادی می پیچند و یا کومله که داعیه دار زنان کُرد است و با هدف قرار دادن دو موضوع «زن و کُرد»، برای ما نسخه می پیچند. زمانی شهیده ناهید کرجو که یک زن کُرد است و برای درمان بیماری از خانه خارج می شود، کومله ها وی را بخاطر چادری بودن دستگیر کرده و این بانوی شهیده یازده ماه مورد شکنجه های سخت آنها قرار می گیرد و زنده به گور می شود و یا شهیده فاطمه اسدی که یک بانوی کرد است توسط کومله ها دستگیر و پس از شکنجه، زنده به گور می شود و آیا این معنای آزادی زن از نگاه کومله است؟ و آیا این شهدا مظلوم «زن کُرد» نبودند؟

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه بیان کرد: مصی علی‌نژاد زنی است که فقط برای یک برنامه فتنه جویانه، ۳۱۷ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان از آمریکا پاداش دریافت می کند و ماهانه ۸۲ هزار دلار معادل دو و نیم میلیارد تومان از شبکه بی بی سی حقوق دریافت می کند در حالی که افتخار این زن، هرزگی پیش از ازدواج است و تمام تلاش خود را کرد که در بدترین شرایط، کودکان سرطانی ایران تحریم شوند و آیا این زن با چنین افکاری می تواند برای زن ایرانی دلسوز باشد؟

محمدی در پایان اظهار کرد: روشنگری و گفتگو در این موارد می تواند ذهن پویای مخاطب جوان را بیدار کند که این گروه ها و گروهک ها و شبکه های مجازی و رسانه های وابسته نمی توانند برای این کشور دلسوز باشند بلکه برای القای تفکرات بی اساس خود و برای پیشبرد اهداف سلطه جویانه خود، از هر ابزاری بهره می جویند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار