خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در شاهچراغ عنوان کرد؛

آن‌هایی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند، خودشان را تحقیر کردند/نمازهای جمعه بیش از این جوان‌سازی شود

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: آن‌هایی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند، چقدر خودشان را تحقیر کردند و چقدر به جامعه ما ضرر زدند، هیچ چیزی هم گیرشان نیامد، فقط بازی خوردند، قرآن می‌گوید ما موقعیتی برای آن‌ها فراهم نکرده‌ایم که کفار به شما تسلط داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۶۴۴۰۹
|
۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

قروین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در روزهای آینده ولادت حضرت عبدالعظیم‌حسنی را داریم، نقل است که ایشان محضر چهار امام را درک کرده‌اند، ایشان روایتی را از امام رضا (ع) یا به نقل دیگر از امام هادی (ع) بیان کرده‌اند که حضرت فرمودند ای عبدالعظیم حسنی، سلام مرا به پیروان ما و آن‌ها که به ولایت ما معتقدند و با ما همراهند برسان.

وی ادامه داد: معلوم می‌شود که امام(ع) به فکر همه پیروانش بوده و ربطی هم به زمان خاصی ندارد، این سلام به ما و فرزندان ما هم می‌رسد، در ادامه امام (ع) فرمودند این مطلب را به شیعیان ما بگو که مبادا شیطان در شما راه پیدا کند، یکی از دشمن‌ترین دشمنان همین نفس خود ما آدم‌هاست، اگر این نفس با ما دشمنی نکند دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این نفس ماست که باعث می‌شود دشمنان دیگر نیز می‌توانند کارشان را پیش ببرند، امام (ع) فرمود به شیعیان ما بگو کاری نکنید شیطان در وجود شما راه پیدا کند، اگر بخواهیم شیطان در ما راه پیدا نکند تقوا چاره کار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن‌ها که اهل تقوا می‌شوند شیطان همین که بخواهد وارد شود اهل تقوا می‌فهمند که این شیطان است، درک می‌کنند، چون بصیرت خدادادی دارند که به داد آن‌ها می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده خداوند برای کافران این موقعیت را قرار نداده که بر مؤمنین مسلط شوند، برخی دولت‌های غرب‌زده و برخی افراد خودباخته در مقابل غرب به‌ جای اینکه شیطان را دشمن ببینند، برای او تعظیم و تکریم می‌کردند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: یکی از مسئولین زمانی گفتند اگر آمریکایی‌ها بیایند یک بمب بزنند و همه چیز ما را نابود کنند ما چه کنیم؟ رهبر معظم انقلاب فرمودند دست این آقا را بگیرید ببرید امکانات نظامی ما را نشانش دهید، بردند امکانات نظامی را به او نشان دادند و تا حدودی فهمید که ما در چه موقعیتی قرار داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: آن‌هایی که آمریکا را کدخدا می‌دانستند، چقدر خودشان را تحقیر کردند و چقدر به جامعه ما ضرر زدند، هیچ چیزی هم گیرشان نیامد، فقط بازی خوردند، قرآن می‌گوید ما موقعیتی برای آن‌ها فراهم نکرده‌ایم که کفار به شما تسلط داشته باشند.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌گوید به آن‌ها بگو در بیان صداقت داشته باشند، چند لایه و چند رنگ نباشند، همین طور که در ظاهر هستند باطن‌شان هم اینگونه باشد، ظاهر و باطن آن‌ها متفاوت نباشد، امانت‌دار باشند، این بیت‌المال امانت است، این زمین‌های کشاورزی امانت است که برخی‌ها به آن خیانت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند در سوره نساء فرمود امانت را به صاحبانشان برگردانید، حال اگر یک عده‌ای خیانت کرده و امانت‌ها را برای منافع خودشان بردند، خداوند به همه مؤمنین دستور می‌دهد که این امانت‌ها را برگردانید، نایستید مفت‌خوری آدم‌های هتاک غارتگر را تماشا کنید.

آیت‌الله عابدینی افزود: امام حسن عسکری (ع) فرموده فرق بین شیعیان ما با کسانی که شیعه نیستند در این است که شیعیان دنبال آثار ما هستند، آنها سیره و سنت ما را می بینند تا به آن عمل کرده و زندگی‌شان را با ما هماهنگ کنند و همواره مطیع ما هستند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، تصریح کرد: نوجوانان امید آینده کشور هستند و ضروری است نمازهای جمعه بیشتر از این جوان‌سازی شود و برای تحقق این مهم بزرگان بایستی جوان‌ها را برای حضور در مساجد و نمازهای جمعه تشویق کنند.

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ بسیار دردناک بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت شهادت مردم بی دفاع و مظلوم در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهما السلام در شیراز، خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی بسیار دردناک بود و موجب اندوه و ناراحتی مردم شد. کودک 6 ساله به نام آرتین سرایه داران همراه با خانواده به زیارت رفته بود و این جلاد خانواده او را به شهادت رسانده و این کودک 6 ساله نیز مجروح شده و از این پس باید با شرایط سخت و بدون اعضای خانواده که قابل تصور نیست، زندگی کند.

شیوه دشمنان ناجوانمردی و بی‌رحمی است

امام جمعه قزوین ادامه داد: گذاشتن نام آدم بر این جلادها ظلم است؛ شیوه دشمنان ناجوانمردی و بی‌رحمی است اما رهبر فرزانه انقلاب به همه دلگرمی دادند و فرمودند ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقینا بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد.

وی تأکید کرد: بارهای بار فتنه‌گران برای آشوب به میدان آمدند اما حضور، بصیرت و آگاهی مردم آن ها را پشیمان کرد؛ این بار امتحان سخت‌تر شده است و باید با این فتنه مقابله کرد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما هر سال امتحان‌های دانشگاه انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، دیگر الان امتحان‌های واضح و روشن مثل بنی‌صدر و خلق مسلمان نیست، آن‌ آزمون‌ها ساده بود، اما اکنون امتحانات پیچیده شده است، الان ممکن است حتی آدم‌هایی هم که خیلی می‌فهمند یک جاهایی دچار شک و تردید شوند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در چنین شرایطی باید بصیرت داشت تا از عهده امتحانات به خوبی برآمد و فتنه‌گران را سر جایشان نشاند، خیلی‌ها هستند که فریب خورده هستند، فریب خورده‌ها باید متنبه شوند و خسارت‌هایی که به کشور وارد کردند از آنان گرفته شود و بدانند که باید هزینه فتنه‌گری را بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در اغتشاشات لیدر بوده و فتنه‌انگیزی کرده و می‌کنند حتماً باید به اشد مجازات برسند تا هوس به آتش کشیدن حیثیت نظام و امنیت مردم را از سرشان دور کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار