خبرهای داغ:
معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد

لزوم نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن سند تحول بنیادین

همدان- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین باید سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند و نقش خود را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۵۳۹۹۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
لزوم نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن سند تحول بنیادین

به گزارش خبرگزاری بسیج، یاسر نانکلی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های گروه‌های جهادی همدان، بر لزوم نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: اگر قرار است سند تحول بنیادین به زودی اجریی شود باید سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش کمک کنند و نقش خود را در این زمینه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این سند مهم راهبردی را در کشور اجرایی کند، گفت: پایه و اساس این سند تربیت افراد در تراز انقلاب اسلامی است بنابرای لازم است که دستگاه‌های مربوطه نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ساختن جامعه مبتنی بر حیات طیبه را هدف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: هدف غایی این سند این است که جامعه طیب ایجاد و فرد طیب وارد این جامعه شود و خروجی آموزش و پروش ما کسی باشد که هرآنچه ارزش‌های بنیادین نظام اسلامی است در این فرد ظهور و بروز کند.

وی به اهمیت و نقش گروه‌های جهادی در جامعه پرداخت و گفت: مفاهیمی، چون جهاد یکی از ویژگی‌هایی است که باید در جامعه ما نهادینه شود.

نانکلی جهاد را مقدم دانستن دیگران بر خود دانست و بیان کرد: فعالیت‌های جهادی نوعی فداکاری است که ایثار، صداقت و ایمان می‌خواهد.

وی برگزاری اردو‌های جهادی دانش‌آموزان را کارگاه مهارت‌آموزی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان مشق جهادی شدن را از همین دوره آغاز می‌کنند و اگر در دوران دفاع مقدس جبهه‌های ما دانشگاه بزرگ بودند که بسیاری از مفاهیم را مشق کردند امروز دانش‌آموزان با حضور در اردو‌های جهادی مشقی را که در جامعه آموزش داده نمی‌شود در این اردو‌ها به خوبی آموزش می‌بینند که نوعی کارگاه مهارت‌آموزی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه باید روحیه جهادی در کلاس‌های درس توسط معلمان برای دانش‌آموزان تدریس شود، بیان کرد: باید با روحیه جهادی جامعه ما جامعه آماده برای ظهور آقا باشد و بتوانیم برای ایشان سرباز تربیت کنیم.

وی فعالیت‌های جهادی دانش‌آموزان را اثربخش دانست و یادآور شد: فعالیت‌های جهادی اقدام بسیار بزرگی هم از لحاظ تربیتی و هم از لحاظ کیفیت بخشی به مدارس است که امیدواریم بیش از پیش تداوم یابد.

نانکلی با اشاره به مرمت و بهسازی ۲۰ مدرسه در شهر همدان توسط گروه‌های جهادی اظهار کرد: در این مدارس که قرار است کار جهادی صورت پذیرد ۱۲ هزار دانش‌آموز تدریس می‌کنند که این اقدامات جهادی در کیفیت بخشی به آموزش این دانش آموزان موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار