خبرهای داغ:

حضرت امام در تقابل با طاغوت گام برداشتند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: حضرت امام در تقابل با طاغوت گام برداشتند و توانستند نظام اسلامی را تاسیس کنند.
کد خبر: ۹۴۵۳۸۶۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

به گزارش بسیج از سردشت، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آیین تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه این شهرستان، اظهار کرد: تمام پیامبران و معصومین در تقابل و ستیز با طاغوت بودند و این رسالت اصلی اولیای الهی بود .

وی ادامه داد: انقلاب امام راحل امتداد و ادامه نهضت رسول‌الله بوده و درراستای دعوت مردم به بندگی خدا و تقابل با طاغوت گام برداشته‌اند.

حجت‌الاسلام فیاضی با اشاره به دو مسئولیت پیغمبران در هدایت بشر، اظهار کرد: پیغمبران دو مسئولیت بزرگ بر عهده داشتند، یکی از مسئولیت‌های پیغمبران این است که بشر را از جهالت، خودخواهی‌، حسد، کبر و تمام اخلاق رذیله نجات می‌دهند که همان تزکیه است و بعد از تزکیه او را به راه حق هدایت می‌کنند، که تعلیم است و این مطلب مهمی است که اگر بشر از ظلمت‌های جهالت رهایی نیابد، ممکن نیست به نور علم الهی مزین شود، از این جهت خداوند متعال در قرآن فرموده است: «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم به وظیفه پیغمبر (ص) نسبت به هدایت بشر از ظلمت به نور اشاره کرد و گفت: در ادامه آیه اوّل سوره ابراهیم آمده است: «لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ»؛ خطاب قرآن به پیغمبر (ص) است و این قرآن از پیغمبر (ص) منتقل شده و عبور می‌کند و به بشر می‌رسد این آیه کریمه خیلی دقیق است که می‌فرماید: ای پیغمبر (ص) وظیفه و مسئولیت داری، که مردم را از ظلمات به نور منتقل کنی، آنها را از ظلمات نفس اماره، خودخواهی، کبر، حسد، عصبانیت و جهل نجات‌دهی و به مرحله تکامل نور برسانی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همواره برای آسیب رساندن به نظام تلاش می‌کنند.

وی گفت: ولایت‌فقیه ریشه در معارف دینی دارد و به نوعی تداوم‌‌بخش راه انبیاء، اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) است، که مردم با پیروی از آن می‌توانند در برابر دشمنان پیروز شوند.

وی تاکید کرد:  فتنه در عراق و سوریه به دلیل نداشتن بصیرت مردم این کشورها و نبود یک مرجع و رهبر، سبب خسارت‌های بسیاری شده است.

فیاضی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت‌فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.

مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به این که دشمنان، ولایت فقیه را مهم‌ترین عامل شکست نقشه‌های شوم خود می‌دانند، تصریح کرد: نظام سلطه در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران به زانو در آمده است.

وی تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان اینکه هرگونه اختلاف‌افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: مسئولان باید هوشیار باشند، تا در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند.

حجت‌الاسلام فیاضی ادامه داد: در حال حاضر به راحتی این نتیجه را می توان گرفت که راه نجات ما مقاومت و ایستادگی است و اگر بخواهیم از اعتقادات و مواضع خود کوتاه بیاییم و عقب‌نشینی کنیم، نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت که دشمن یک قدم به جلو خواهد آمد.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن با اصل اسلام مخالف است و شیعه و سنی فرقی ندارد، گفت: باید همه اعم از شیعه و سنی با وحدت و همدلی دست به دست هم بدهیم و برای نابودی دشمنان مشترک با تمام توان با وحدت و برادری در کنار هم باشیم.

فیاضی تصریح کرد: علما و روحانیون سنگربانان و مرزبانان مرزهای اعتقادی هستند و هر چه از اقیانوس پرگوهر معارف اهل بیت (ع) برای مردم صحبت کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم .

وی افزود: اگر ما مجهز به معارف اهل بیت (ع) نباشیم در مصاف فرهنگی با دشمنان کم می‌آوریم و آن چه ما را توانمند می‌کند معارف اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام علی مرادی امام‌جمعه شاهین‌دژ در این مراسم اظهار کرد: سپاه پاسداران در راستای عمل به رسالت و اهداف تعیین شده، در حد توان انجام وظیفه کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه تداوم انقلاب و دفاع از نظام، سپاه در بعد فرهنگی، سیاسی، امنیتی، علمی و نظامی دارای فکر و اندیشه بوده و در  مواقع لزوم به صحنه آمده است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ گفت: نهاد روحانیت و سپاه پاسداران از ویژگی‌هایی نظیر خدامحوری، ولایت‌مداری، دانش و روحیه جهادی برخوردار است، پس به‌عنوان نهاد مهم و مولفه اقتدار در ایران اسلامی مطرح هستند.

حجت‌الاسلام مرادی یادآور شد: روحانیون که در سپاه هستند، نقش ویژه و اثرگذاری در پرورش انسان‌های متعهد دارند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام حیدر کوثری  تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام غلام‌حیدر جهانبان به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین‌دژ معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار