فرمانده سپاه زرند گفت:

ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و ترویج جهاد تبیین در جامعه است

سرهنگ پاسدارحسین امیری گفت: جهاد تبیین واجبی فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند لذا انتظار داریم این مهم را با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۴۸۴۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان: سرهنگ پاسدارحسین امیری با تسلیت ماه محرم گفت: جهاد تبیین واجبی فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند لذا انتظار داریم هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها این مهم را با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود : ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و ترویج جهاد تبیین در جامعه است، گفت: جهاد تبیین واجبی فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند لذا انتظار داریم هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها این مهم را با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات در دستور کار خود قرار دهند. جهاد تبیین رسالتی است که در جامعه بر عهده ماست و مبلغان هر کدام به سهم خود وظیفه‌ای در این عرصه دارند.

وی افزود :بحث تبیین صرفاً ربطی به این دوره ندارد و همیشه باید از انقلاب تبیین و نسبت به مسائل، کاملاً آگاهی داشته باشیم. الآن به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، البته از اول انقلاب هم رسانه‌های خارجی فعال بوده و جهت‌دهی افکار عمومی را بر عهده داشته‌اند، فضای مجازی بسیار قوی‌ترشده و بسیاری از مباحث کوتاه و نقطه‌گذاری شده و ذهن جوانان و مردم را هدف قرار می‌دهند. طبیعی است ما نیز در برابر آن‌ها مقابله داشته باشیم. بحث آگاهی هم مهم است و باید با ابزار‌های فکری، عقلانی، هنری، فلسفی و مذهبی بتوانیم تبیین خودمان را داشته باشیم.

فرمانده سپاه زرند یادآور شد :در شرایط دهه پنجم انقلاب، باید بتوانیم دقیقاً برعکس فضای یأس و انحطاطی که تلاش می‌شود برای انقلاب ترسیم کنند، حرکت کنیم و در مقابل آن انحطاط، اطلاعات را هدف‌گذاری کنیم و در مقابل یأس به جامعه امید دهیم و نکات مثبت را بیشتر تبیین کنیم. به نظر من، جامعه‌ای که امیدش را از دست بدهد، دل‌مرده می‌شود. انقلاب با دل‌مردگی میانه‌ای ندارد. افق روشن آینده و راه سختی را که تاکنون آمده‌ایم نیز باید درست تبیین کنیم.

وی، در ادامه، افزود:عاشورا را باید در ابعاد مختلف بررسی کرد. و  اینکه عاشورا تمام نشدنی است، به تبیین یکی از مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا پرداخت و تصریح‌کرد: شناخت عاشورا و عوامل آن به مثابه شناخت مسائل زمان کنونی ماست، عاشورا همیشه هست و تمام نمی‌شود و عاشورا را باید از زبان عاشورائیان بشناسیم و از نزد خود صحبت نکنیم،

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار