خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد

همدان جزو ۶ استان اول در بین آثار فراخوان شده جشنواره کشوری سرود فجر

همدان- معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالحسین(ع) همدان از ارسال ۱۳۶ اثر به جشنواره سرود فجر خبر داد و گفت: در بین آثار فراخوان شده جشنواره کشوری آثار استان همدان بین ۶ استان اول بود که به جهت کمی و کیفی ارسال شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۸۴
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ وحید خادمی در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین الملل سرود فجر که در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه برگزاری جشنواره سرود خلأ احساس می‌شد که به لطف خدا و ابتکار سازمان بسیج اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال گذشته فراخوان برگزاری جشنواره با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های فرهنگی اعلام شد، گفت: علاوه بر معاونت فرهنگی هنری سپاه در این جشنواره سازمان آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی نقش آفرینی کردند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۳۶ اثر توسط ۱۳۲ گروه به جشنواره ارسال شد که برای اولین بار بی‌سابقه بود، عنوان کرد: در بین آثار فراخوان شده جشنواره کشوری آثار استان همدان بین ۶ استان اول بود که به جهت کمی و کیفی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه آثار در دو بخش بازبینی اولیه و حضور ۲۰ گروه برتر مورد داوری قرار گرفت، افزود: در اسفند ماه با حضور گروه‌ها ۵ اثر با آرا داوران و یک اثر با آرا مردمی به مرحله نهایی و کشوری معرفی شد.

خادمی با تاکید بر اینکه یکی از وجه تمایز جشنواره که باعث خشنودی فعالان این حوزه شد پیام مقام معظم رهبری به این جشنواره بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در این پیام بر اثرگذار بودن چهار مقوله ترکیب بندی شعر، دسته جمعی خوانی، صدا و آهنگ تاکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره به عنوان آغاز برنامه به کار گروه‌های سرود و حمایت دستگاه‌های اجرایی از این اقدام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار