خبرهای داغ:

واقعه مسجد گوهرشاد جلوه‌ای از مظلومیت شهدای ناهی از منکر است

استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران گفت: واقعه خونین مسجد گوهرشاد در واقع این موضوع را ثابت می‌کند، که شهدای ناهی از منکر تا چه حد مظلوم بودند.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۹۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

به گزارش بسیج از سلماس، حجت‌الاسلام سیدرضا طباطبایی استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران 21 تیر ماه در نشست بصیرتی و روشنگری که با موضوع اهمیت جهاد تبیین در مبحث حجاب برگزار شد، اظهار کرد: هفته عفاف و حجاب و حماسه گوهرشاد نمادی از مظلومیت شهدای گوهرشاد و شهدای امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه به جرم دفاع از سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه به شهادت رسیدند.

وی یکی از مظاهر اسلامی بودن جوامع را پوشش زنان دانست و گفت: حجاب به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان است، باوجودی‌که موضوع فوق در معرض چالش‌های فراوان داخلی و خارجی قرار گرفته است، از مباحث مهم در دین مبین اسلام به شمار می‌‌رود.

این استاد دانشگاه حجاب و عفاف را به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح کرد و گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان، زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیت الهی است، این جایگاه تا اندازه‌ای رفیع است، که زن می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد.

وی وجود زن را زینت‌بخش آفرینش دانست و گفت: افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست، بنابراین باید تلاش کنیم، نسل جدید از دختران جایگاه والای خود را دریابند.                                                     

طباطبایی ضمن اشاره به  اهمیت پاسداشت ارزش‌ها به ویژه عفت، حیا و حجاب، گفت: همه آنچه که توسط ادیان توحیدی از جمله اسلام دستور داده شد، به نفع انسان است، اگر قدری با معرفت و بصیرت به آثار ارزش‌ها به‌ویژه عفاف و حجاب بپردازیم، همه خانواده‌ها با سرعت و اشتیاق از آن استقبال می‌کنند و کسی از عمل به آن سر باز نمیزند.

طباطبایی بیان کرد: در بیست و یکم تیر ماه دوران خفقان، قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی رخ داد، دشمن می‌دانست با این حرکت می‌تواند به اهدافش برسد و یک یک خواسته‌های خود را عملی کند، چون انسان وقتی از اخلاق دور شود، استقلال خود را از دست داده و به‌راحتی بازیچه دشمن و ابزار شیطان می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زن مسلمان در حوزه عفاف و حجاب میدان‌دار اولیه و اصلی هست و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه را به‌منزله جهاد بداند؛ آن‌قدر زنان محجبه ما، حجاب آنها و چادر آنها ارزش دارد که مراجع معظم تقلید چادر را مقدس‌تر از عبای علما دانسته‌اند.

وی احترام به شخصیت زنان، مصونیت در مقابل آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجار، را آثار فردی رعایت حجاب دانست و گفت: سلامت فکری و روحی نسل جدید جامعه، پیشگیری از شیوع فساد اخلاقی و حفظ کیان خانواده هم آثار اجتماعی رعایت حجاب است.

انتهای پیام

ارسال نظرات