خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی؛

قزوین میزبان اجلاسیه روحانیون آزاده کشور است/ حفظ اعتقادات سپاه در تبیین افکار شهید مطهری است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به حضور ۸۰ آزاده روحانی در کشور گفت: اجلاسیه روحانیون آزاده به صورت یک روزه در قزوین در ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۷۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج، با اشاره به برگزاری اولین اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور در استان و یادواره شهدای روحانی استان قزوین بیان کرد: در ابتدای مردادماه سال‌جاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در استان قم برگزار می شود.

وی گفت: برای پیش زمینه این اجلاسیه، وظایفی به استان ها ارایه شده که قزوین در ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری میزبان کشور در اجلاسیه روحانیون آزاده خواهد بود.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: آشنایی با روحانیون و تبیین چهره شهید ابوترابی بیش از پیش به جامعه بخشی از اهداف این اجلاسیه است. شهید ابوترابی از روحانیون افتخار آفرین استان بود و پیش از انقلاب و پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و زندان های عراق نقش مهمی در حفظ و حراست از افکار و جان اسرای ایرانی داشتند و این شخصیت آنچنان که باید معرفی نشده است.

وی افزود: در کنار این امر ترویج روحیه جهاد، ایثارگری و شهادت که رمز موفقیت شیعه در طول تاریخ بوده و در دوران دفاع مقدس در سایه این سه مولفه موفق شدیم دشمنان را شکست دهیم و این روحیه همچنان در جامعه نیاز است. در کنار این امر تجلیل از مقام شامخ همه آزادگان به ویژه آزادگان روحانی در کشور و استان قزوین اهمیت دارد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه عنوان کرد: روحانیون نقش زیادی در طول دوران پیش از انقلاب و پس از انقلاب داشتند که پیشتازی در جبهه جهاد و شهادت یکی از آنهاست. ۱۵.۵ درصد از جامعه روحانیون در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و این عمل گرایی روحانیت را در عرصه های کارزار نشان می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در کنار همه این موارد، حفظ روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس یکی دیگر از برکات حضور روحانیون بوده است. حفظ روحیه رزمندگان یکی از فعالیت های روحانیت است. شهید میثمی نماینده امام راحل در شلمچه بیان کرد که امروز در کربلا هستیم و هر که در شلمچه ایستادگی کرده در کربلا هم ایستادگی می کرد و این بخشی از روحیه بخشی به رزمندگان بود. لذا فضایل اخلاقی و ترویج دین از وظایف روحانیت است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به شهادت روحانیون در مشهد مقدس عنوان کرد: این روحانیون به گناه اینکه با مردم و درکنار مردم بودند و این گونه کشتار نشان از تاثیر روحانیت است و دشمن از این تاثیر وحشت دارد.

وی با اشاره به حضور ۸۰ آزاده روحانی از سراسر کشور تصریح کرد: اجلاسیه روحانیون آزاده به صورت یک روزه در قزوین و در ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد که از ساعت هشت و نیم تا اذان ظهر ادامه دارد. نکته‌ برجسته این اجلاسیه این است که همه روحانیون برجسته کشور در قزوین گرد هم می آیند.

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به آغاز هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج عنوان کرد: سالروز شهادت شهید مطهری بنام هفته عقیدتی نامگذاری شده که اولین دلیل این نامگذاری این است که ارتباط دایمی و مستمر پاسداران و بسیجیان با افکار شهید مطهری برقرار باشد. همچنین مهمترین چیزی که پایه های سپاه را تشکیل می دهد مسایل عقیدتی است و قطعا حفظ اعتقادات سپاه و بسیج نیازمند این است که از اندیشه های بلند شهید مطهری بهره مند شویم و هر چه بیشتر پاسداران را با افکار شهید آشنا کنیم.

وی افزود: آشنایی با افکار شهید مطهری از دیگر اهداف هفته عقیدتی است. امام راحل هفت ویژگی برای این شهید بیان کرد از جمله انسان متفکر، انسان فیلسوف، فقیه عالی مقام بود مطهری عمر شریفش را در راه اسلام هزینه کرد.با کج روی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد. با شهادت ایشان سلمه ای بر اسلام وارد شد که هیچ جایگزینی ندارد. در قدرت ایمان و روح بی نظیر بود. آثار قلم و زبان او بی استثنا آموزنده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج اضافه کرد: اولین روز شهید مطهری و اعتقاد به معاد، روز دوم شهید مطهری ترویج معنویت و اخلاق،روز سوم شهید مطهری جهاد و تلاش برای ظهور، روز چهارم شهید مطهری و مبارزه با فساد، روز پنجم شهید مطهری استکبار ستیزی، روز ششم شهید مطهری ترویج سبک زندگی اسلامی، روز هفتم شهید مطهری شناخت فتنه های زمان، جهاد تبیین نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار