خبرهای داغ:

افتخار آفرینی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در جشنواره ایده‌های برتر اشتغال زا و کارآفرینی

استاد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در نخستین جشنواره ایده های برتر اشتغال زا و کارآفرینی کشور موفق به کسب مقام برتر شد.
کد خبر: ۹۴۱۹۹۲۳
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در این مراسم که با حضور برگزیدگان این جشنواره همراه بود از دکتر مصطفی شاطری استاد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و صاحب ایده برتر «اولین مزرعه طبقاتی هوشمند و مکانیزه»، به عنوان برگزیده ملی این جشنواره با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این وزارتخانه تقدیر شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مپفا و و مدیر کلینیک کسب و کار استان سمنان گفت : یک کارخانه گیاهی یک سیستم رشد بسته است که این امکان را فراهم می آورد تا به تولید ثابت انواع گیاهان و با هر نوع شرایط اقلیمی در تمام طول سال دست یابد و از آنجا که در شرایط کنونی یکی از اساسی ترین ارکان امنیت، امنیت غذایی وابسته به بخش کشاورزی است و این مهم با به کارگیری دانش و تکنولوژی فنی روز امکان پذیر می باشد.

وی ویژگی های خاص این ایده را تولید محصولات مختلف در تمام فصول سال، تولید محصولات ارگانیک، حذف سموم و آفت کش ها، کاهش 90 درصد مصرف آب، کاهش هزینه و افزایش کمیت و کیفیت تولید، اینترنت اشیا IOT و پردازش تصویر عنوان کرد.

مصطفی شاطری میزان اشتغالزایی ایده خود را 113 نفر بیان کرد و اهداف این پروژه را راه اندازی اولین پلنت فکتوری ایران، ساخت پلنت فکتوری مقیاس کوچک، ساخت پلنت فکتوری خانگی و اپلیکیشن برشمرد.

نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغال زا و کارآفرینی از ۲۰ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه امسال پذیرای ۴۶۵۵ ایده اشتغالزا و کارآفرین از سراسر کشور بود و در نهایت و پس از انجام چند مرحله ارزیابی و داوری ملی، ۱۵ ایده را به عنوان ایده‌های برتر برگزید.

توسعه و ترویج فرهنگ ایده پردازی، کارآفرینی و اشتغالزایی، شناسایی ایده های برتر و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده های برتر و صاحبان ایده، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های برتر اشتغال زا و عملیاتی نمودن آنها و کمک به اشتغال پایدار در کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
ایده های ارائه شده علاوه بر حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی به صورت کلی، مباحثی از قبیل ؛ مشاغل خانگی ، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان، معلولین، معتادین بهبودیافته، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز)، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال در مناطق روستایی و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران را در بر می گیرد.
برترین ایده ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان پذیری اجرای ایده ها، تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده، ارزیابی می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار