خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان:

رمز پیروزی انقلاب اسلامی حضور متعهدانه مردم در صحنه بود

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان گفت:رمز پیروزی انقلاب اسلامی حضور متعهدانه مردم در صحنه بود و استمرار نظام جمهوری اسلامی در گرو عمل به پیمانی است که ما به عنوان پاسداران انقلاب با ولایت بسته‌ایم.
کد خبر: ۹۴۱۱۷۳۱
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، حجت الاسلام رجب احمدی در جمع فرماندهان و مدیران سپاه ورزقان با اشاره به اینکه مردم بر اساس پیمانی که با خدا بسته بودند در بالاترین سطح در خلق انقلاب حضور پیدا کردند، بیان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی حضور متعهدانه مردم در صحنه بود و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو عمل به پیمانی است که ما به عنوان پاسداران انقلاب با ولایت بسته‌ایم.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند از چشم درباره آنچه بدان نگریسته‌اید، از گوش درباره آنچه شنیده‌اید و از دل درباره باورها و دلبستگی‌هایتان بازخواست می‌شوید، عنوان کرد: در روز قیامت همه ما باید پاسخگوی اعمال و رفتار و اعتقادات خود باشیم.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت مسئولیت‌پذیری می‌فرمایند «انی مسئول و انکم مسئولون»، این فرمایشات مسیر انسان را مشخص می‌کند، انسان مختار در این دنیا که به سان گذرگاهی است در میان دو راه قرار دارد که یکی به اسفل السافلین و دیگری به اعلی علیین ختم می‌شود یکی او را به شقاوت و بدبختی و دیگری او را به سعادت و کمال می‌رساند.

وی ادامه داد: هدف از آفرینش انسان این است که با انتخاب راه صحیح و طی کردن صراط مستقیم به مقام قرب الهی نائل شود و این امکان ندارد و میسر نیست مگر اینکه به دعوت حق لبیک بگوییم و این کار با بهره‌گیری از تعالیم روشنگر وحی امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه بار سنگین مسئولیت را احدی جز خود انسان بر دوش نمی‌کشد و در روز رستاخیز هر کس مسئول پاسخگویی به اعمال خودش است، گفت: ابعاد این پاسخگویی به قدری وسیع و گسترده است که حتی اعضا و جوارح انسان را نیز در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز قیامت عمل در مقابل انسان مجسم می‌شود و خداوند متعال ما را مواخذه و سوال می‌کند و در آنجا نمی‌شود انسان هر حرفی را به خاطر میل دل خود بزند و بزرگ‌ترین مسئولیت انسان، در برابر نعمت هدایت و ولایت است؛ چراکه بدون تشریع دین و هدایت انسان، تمام راه‌ها به سوی کمال و سعادت او بسته می‌شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان در تشریح انقلابی‌نمایی و انقلابی‌گری بیان کرد: انقلابی‌گری کار سختی است و پایبندی لازم دارد.

وی گفت: تکلیف، مسئولیت و وظیفه ملازم هم هستند، چون در هر سه مورد چیزی بر عهده شخص است که اجرای آن، لازم و واجب است، تعهد هم با سه موضوع تکلیف، مسئولیت و وظیفه در ارتباط است، چراکه در هر حال فرد متعهد، موظف و مکلف است آنچه را که به آن تعهد داده به انجام برساند و در این مورد مسئول است

ارسال نظرات