خبرهای داغ:

تجلیل از فرماندهان و اعضای فعال شورا به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

جشن میلاد کوثر نبی حضرت زهرا (س)باحضور فرماندهان پایگاه ، اعضای شورا و گردان در سالن حوزه ۹ خواهران حضرت مریم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۴۶
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج حوزه ۹ خواهران از ناحیه امام صادق ؛ به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) که باحضور فرماندهان پایگاه ها ، اعضای شورا و گردان در سالن جلسات حوزه خواهران حضرت مریم برگزار شد ، کارشناس مسائل دینی گفت:وجود ائمه اطهار(ع) به‌عنوان مفسر قرآن كريم و تبيين آيات قرآن عظيم به‌صورت بيان روايات باعث شده كه غنی‌ترين اصول تربيتی و روانشناسی در اسلام وجود داشته باشد .
خانم شمس با اشاره به حدیث کسا افزود:حدیث کساء نکات معرفتی،کاربردی،تربیتی در زمینه خانواده رادر پی دارد که می توان در سبک زندگی بکار گرفته شود.
وی افزود : از نکات تربیتی می توان به قالت دخل علی ابی رسول الله اشاره کرد، توجه به جایگاه پدر یعنی تشریف آوردندبه منزل ما ، وجود معتبر پدر که ولایت دارند بر حضرت زهرا و نکته دیگر ،پیامبر صله رحم می کردند وهر روز به حضرت زهرا سر می زند خود صله رحم باعث افزایش روزی می شود مهمان وقتی می آید روزی را با خود می آورد و وقتی می رود گرفتاری ها را با خود می برد، نکته بعدی، ابی رسول الله یعنی پدرم پس پدر ومادر را نباید به اسم صدا زد چون فقر می آورد.مشخص بودن جایگاه هریک از افراد در خانواده ،رسول الله توجه به جایگاه حقوقی پیامبر و هم به جایگاه حقیقی پیامبر.

وی در پایان بیان کرد : صمیمیت همراه با احترام و سلسله مراتب در خانواده را باید رعایت کرد و مرزبندی بین افراد و مشخص کردن وظایف هر یک از اعضای خانواده، می تواند داشتن یک خانواده ایمن و اصولی را همراه داشته باشد.
گفتنی است مداحی ، تجلیل از فرماندهان و اعضای فعال شورا ، بهمراه پذیرایی ناهار و توزیع نذری از جمله برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات