امام جمعه ایلام:

مرزهای امنیتی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور رفته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروزه به برکت دستاوردهای عظیم دفاع مقدس مرزهای سیاسی و امنیتی ایران اسلامی به سه هزار کیلومتر فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور امتداد یافته است.
کد خبر: ۹۴۰۵۹۰۵
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه در آیین بزرگداشت یادواره فتح میمک اظهار داشت: با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری امنیت ایران اسلامی در جهان و منطقه بی بدیل است و با تبعیت مردم از فرامین رهبری و ولایت پذیری آنها کشور ایران مقتدر است.

وی به عملیات فتح میمک اشاره کرد و افزود: این عملیات عامل وحدت ارتش، نیروهای مسلح و مردم شد که مقاومت مردمی و عشایری و همکاری خودجوش آنها با نیروهای مسلح مبنایی برای اجرای عملیات های دیگر دفاع مقدس شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: میمک نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی است و با شکست عراق در این عملیات مهم و راهبردی، چند شاخصه ویژه داشت که حضور خودجوش عشایر در عملیات میمک در کنار نیروی مسلح، وجود فرمانده روحانی به نام آیت الله حیدری ایلامی در مدیریت این عملیات و اینکه صدام بعد از شکست در عملیات ضربت ذوالفقار برای اولین بار دستور به اعدام فرماندهان این عملیات داد و عراق در جبهه میانی وارد لاک دفاعی شد.

وی اضافه کرد: فتح میمک موازنه های جنگ را به سود ایران تغییر داد و عشایر در این عملیات با اذعان و ایمان به اینکه به شهادت خواهند رسید آگاهانه و خودجوش دوشادوش ارتش در عملیات آزاد سازی میمک مشارکت کردند.

تحرکات دشمن در جبهه نرم فرهنگی و رسانه ای را بر علیه مردم ایران اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام هم در مراسم گرامیداشت فتح میمک گفت: دشمن که در جنگ سخت و نبرد نظامی زمین گیر شده است در جبهه نرم با تمام توان در عرصه رسانه ای و تبلیغاتی فعال است و باور، ارزش و اعتقادات ما را هدف قرار دادند.

محمدسبحان حسنی افزود: امروز جبهه مشترک دیگری در قبال ایران اسلامی تشکیل داده است و در اتاق فکر به دنبال جدا کردن مردم ما از اعتقادات و ارزش ها هستند اما نمی دانند حضور مردم در صحنه های انقلاب از جمله همین اجتماع باشکوه مردم در گرامیداشت یادواره میمک پیامی به دشمن است که در این عرصه هم شما شکست خورده اید زیرا رویش های جدید با باور و اندیشه انقلابی در کشور شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما در مقابل متجاوزان بعثی ایستادگی کردند و ثمره آن فتح و پیروزی در این منطقه بود و این مراسم با شکوه به منظور پاسداشت رشادت ها و دلاورمردی های مردانی است که در آن روزهای سخت در مقابل ارتش تا دندان مصلح رژیم بعث ایستادگی کردند.

حسنی ادامه داد: امروز دشمن از اتحاد ، همبستگی و در کنار هم بودن ما می ترسد و این انسجام و حضور پیام روشنی به دشمنان انقلاب اسلامی است که هیچ دسیسه و نبردی در جبهه نرم یا سخت در اتحاد و انسجام مردم ایران اسلامی خلل ایجاد نمی کند.

نباید نام شهدا و ایثارگران فراموش شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام هم گفت: میمک جای حماسه سازی رزمتدگان و دلیرمردان بزرگی است که دیروز در برابر دشمن مجاهدت ها کردند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند. 

جمال اسدی افزود: باید از این بزرگان که امنیت امروزمان را مدیون آنها هستیم، به نیکی و احترام یاد کنیم تا آیندگان نیز از ما در محافلشان یاد کنند و باید یاد و نام شهدا و ایثارگران در همه مجالس  و برنامه ها ذکر شود.

 یادواره گرامیداشت عملیات میمک در محل یادمان این عملیات در منطقه صفر مرزی میمک واقع در شهرستان مهران با رییس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی، فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، جمع زیادی از مسوولان نظامی و اجرایی استان، مردم ولایتمدار استان به ویژه ایل خزل برگزار شد.

ارتفاعات راهبردی میمک ۲۰ شهریور سال ۵۹ و ۱۰ روز قبل ازشروع رسمی جنگ توسط ارتش عراق تصرف شد و طی عملیات ضربت ذوالفقار با رمز یا الله با مشارکت ارتش و عشایر منطقه به ویژه عشایر ایل خزل در ۱۹ دی ماه همان سال بازپس گیری شد و اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس نام گرفت.

ارسال نظرات