امام جمعه ایلام:

منش جهادی و اخلاقی حاج قاسم الگوی مجاهدان عالم است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: مشی، جهاد و اخلاق عملی حاج قاسم سلیمانی برای همه آزادیخواهان جهان به یک الگو تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۳۴۷
|
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۲ دی) در گردهمایی روحانیون تبلیغی ضمن بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی، اظهار کرد: جامعه روحانیت نقش مهمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه برعهده دارند و به عنوان سرباز ولایت، مسئولیت سنگینی در امر دنیا و آخرت جامعه برعهده دارند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه انسان همواره در معرض آزمون الهی قرار دارد و آزمایش هر قشر و هر فردی با فرد و قشر دیگر در این دنیا متفاوت است، افزود: باید فلسفه زندگی در دنیا توجه کرد، دنیا جایی است که انسان می تواند به بالاترین مدارج انسانی برسد و همچنین می تواند در این دنیا نیز به پست ترین مراتب سقوط کند.

وی با بیان اینکه روحانیون در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بسیار تاثیرگذار هستند، ابراز کرد: مبلغان دینی در معنویت و ارتباط با خدا باید پیش قدم باشند و در انچه که بیان می کنند باید عامل باشند، ارتباط با نسل جوان و اقشار مختلف مردم داشته و با مردم همراه باشند، امروز لازم است که مبلغ خود به سراغ مردم برود و در میان مردم حاضر شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: وظیفه حراست از دین و آخرت مردم به روحانیون سپرده شده است و این مسئله در شرایط کنونی امروز که دشمنان با همه توان و ابزارهای مختلف با تهاجم فرهنگی، نسل جوان را هدف قرار داده اند، بیش از گذشته احساس می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود رفتار سردار سلیمانی را دارای دو ویژگی اساسی اخلاص و صدق دانستند، یادآور شد: کار باید برای خدا باشد، اگر انسان به خدا رسید، غیرخدا برای او ارزشی ندارد و  پیمانی که با خدا بسته است وفادار و صادق است.

امام جمعه ایلام گفت: خداوند متعال راز ماندگاری و اشتهار انسان را کار خوب و نیت خوب بیان می کند، هر چه نیت برای خداوند خالص تر باشد  خداوند متعال محبوبیت را برای افراد ایجاد می کند، سردار شهید سلیمانی نیز انسانی مخلص و با نیت الهی بود و  همین هم موجب شد که ده ها میلیون نفر در رماسم تشییع وی حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با جهاد خود مظلومان را از دست ستمگران نجات و توانست داعش را نابود کند، افزود: شهید سلیمانی بدون هیچ تشریفاتی و در عمل و با صداقت و اخلاص به معنای واقعی تمامی تلاش خود را برای احقای حقوق مظلومان به کار گرفت.

امام جمعه ایلام یادآور شد: رفتار و عمل حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو در جهان شناخته می شود و باید این مکتب به جوانان عصر جدید نیز شناساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار