مجموعه خاطرات سردار شهید حاج یادگار امیدی با عنوان شکارچی گوش‌برها و شهید تقی رحیمی‌مقدم با عنوان جنگجوی قهرمان به قلم محمدعلی قاسمی از شاعران و نویسندگان برجسته استان ایلام منتشر شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۴۶
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،مجموعه خاطرات سردار شهید حاج یادگار امیدی با عنوان شکارچی گوش‌برها و شهید تقی رحیمی‌مقدم با عنوان جنگجوی قهرمان به قلم محمدعلی قاسمی از شاعران و نویسندگان برجسته استان ایلام منتشر شد.

نویسنده این ۲ کتاب در این خصوص اظهار داشت: کتاب جنگجوی قهرمان خاطرات شهید تقی رحیمی‌مقدم از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر ۱۱ بوده و مهمترین ویژگی خاص این شهید روحیه جوانمردی و شجاعتش است.

وی با ذکر اینکه این شهید از دوران قبل انقلاب و جوانی جایگاه خاص و برازنده‌ای بین ایل و طایفه‌اش داشته است، ادامه داد: این شهید دهه ۵۰ برای کار راهی بندر پهلوی می‌شود و بعد از مدتی یکی از نوجوانان روستای زادگاهش برای کسب معاش به همان بندر می‌رود اما چون قدرت بدنی کافی برای کارهای سخت نداشته است از همان روزهای اول احساس ضعف و ناتوانی می‌کند.

نویسنده مجموعه خاطرات سردار شهید حاج یادگار امیدی و شهید تقی رحیمی‌مقدم اضافه کرد: این شهید با این نوجوان عهد می‌بندد که تو به روستا پیش خانواده برگرد و من چند ماهی اینجا کار می‌کنم و درآمد پس‌انداز می‌کنم در زمان برگشت با تو نصف خواهم کرد.

قاسمی گفت: بعد از سه ماه کار وقتی این شهید به روستای زادگاهش برمی‌گردد آنچه درآمد کسب کرده است را با این نوجوان تقسیم و بر عهدش وفادار می‌ماند.

وی با بیان اینکه این شهید در بین نیروهای اطلاعات عملیات نیز قدرتمند، تیرانداز ماهر و فرد شجاعی بود اما هیچگاه قدرت بدنی‌اش را به رخ همرزمانش نمی‌کشیده است، افزود: این ویژگی‌های خاص شهید رحیمی‌مقدم موجب شد علاقه‌مند به نوشتن خاطراتش شوم و آنرا در کتاب جنگوی قهرمان گردآوری کنم.

این نویسنده همچنین در خصوص کتاب شکارچی گوش‌برها توضیح داد: این کتاب با نگاهی متفاوت به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در مورد سردار شهید حاج یادگار امیدی گردآوری شده است.

قاسمی ادامه داد: گوش‌برها گروهی جنایتکار بودند که در دوران دفاع مقدس تنها در منطقه ایلام فعالیت داشتند و جنایت های وحشتناکی مرتکب شدند بطوریکه گوش راست افرادی را که به شهادت می‌رساندند بریده و به قیمت گزافی به سازمان امنیت و اطلاعات رژیم بعث عراق می‌فروختند.

وی بیان کرد: وحشت و رعبی که این گروه در منطقه ایجاد کرده بودند، موجب شد مسوولان سیاسی و لشکری دوران جنگ یک گروه ویژه به منظور شناسایی و انهدام این گروهگ جنایتکار تشکیل دهند که در این راستا شهید یادگار امیدی فرمانده اطلاعات عملیات لشکر ۱۱ از سوی فرمانده تیپ وقت مامور تعقیب و شناسایی این گروه می‌شود.

قاسمی بیان کرد: این شهید گرانقدر طی درگیری‌های زیادی که با این گروه داشت، سرانجام موفق می‌شود با یاران و همرزمانش هسته اصلی این گروه را از بین ببرد و در نهایت خودش نیز به شهادت برسد.

به گفته وی، شکارچی گوش‌برها در ۴۳۰ صفحه و جنگوی قهرمان در ۱۷۰ صفحه توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری چاپ و منتشر شده که برای نگارش آنها به ترتیب مدت سه و ۲ سال زمان صرف شده است.

محمدعلی قاسمی، شاعر و نویسنده ایلامی است که مسوولیت حوزه‌ هنری استان ایلام را نیز بر عهده دارد و پیش از این نیز کتاب یادهای یادگار خاطرات و زندگینامه سردار شهید حاج یادگار امیدی از زبان خانواده، دوستان و همرزمانش را به چاپ رسانده است.

تاکنون از این شاعر و نویسنده‌ کتاب‌های زیادی در زمینه‌ رمان، شعر و دفاع مقدس روانه‌ بازار کتاب شده است.

ارسال نظرات