خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛

اکثر بازماندگان از تحصیل، پایه اولی ها هستند

حکیم زاده گفت: در تفکیک پایه های تحصیلی ملاحظه می کنیم که اکثریت این بازماندگان پایه اولی هایی هستند که خانواده ها به دلیل شیوع بیماری کرونا آنها را برای تحصیل، ثبت نام نکرده اند.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۸۷
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

قزوین- به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رضوان حکیم زاده در حاشیه سفر به استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و برگزاری کلاس های غیرحضوری دچار چالش های جدی شدیم که بخشی از این چالش ها قابل مشاهده و برخی غیر قابل رصد است به طوری که ممکن است در بلند مدت آثار مختلفی را در جامعه هدف داشته باشد.

 

وی گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی ها، جزو معدود کشورهایی هستیم که طولانی ترین زمان آموزش غیرحضوری را داشتیم و کشورهایی که از لحاظ فناوری و زیرساخت نسبت به ما شرایط بهتری داشتند، آموزش حضوری را به ویژه در آموزش ابتدایی خیلی زود آغاز کردند و متاسفانه دانش آموزان در این پروسه زمانی متضرر شدند. نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش آموزان با دو سال قبل مقایسه شدند و متاسفانه درصد دانش آموزانی که در دو درس فارسی در پایه اول و دوم به عنوان خیلی خوب توصیف شده بودند، متاسفانه ضعیف شده و درصد این امر افزایش داشته است. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: طبق گزارش های موجود دانش آموزان پایه اول و دوم که در فضا مجازی آموزش دیده اند به شدت در مهارت های سواد پایه به ویژه در نوشتن ضعیف بوده و نیازمند توجه جدی در این زمینه هستند. لذا در همین راستا برای مرحله دوم، برنامه جبران تثبیت یادگیری خواهیم داشت که از پایان ارزشیابی نوبت اول دانش آموزان دوره ابتدایی آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

حکیم زاده با اشاره به بازماندگان در تحصیل عنوان کرد: در دوره ابتدایی در سال تحصیلی گذشته ۲۱۰ بازمانده از تحصیل داشتیم که نسبت به دو سال گذشته که ۱۴۲ هزار نفر بودند شاهد یک افزایش بودیم. در تفکیک پایه های تحصیلی ملاحظه می کنیم که اکثریت این بازماندگان پایه اولی هایی هستند که خانواده ها به دلیل شیوع بیماری کرونا آنها را برای تحصیل، ثبت نام نکرده اند. 

 

وی افزود: در سال تحصیلی جاری باتوجه به اینکه تعداد موالید طبق آمار ثبت احوال، یک میلیون و ۵۴۶ هزار نفر بود در حالی که تعداد ثبت نامی های کلاس اول یک میلیون و ۷۲۵ هزار نفر است و می توان گفت نرخ ثبت نام ناخالص پایه اول بیش از ۱۱۰ درصد است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: برای به دست آوردن نرخ ثبت نام خالص پایه اول را به دست آوریم باید آمار ۶ ساله تمام را که به صورت قطعی ثبت نام شده اند را با ثبت نامی ها تطبیق دهیم.

 

حکیم زاده با اشاره به اینکه شیوع کرونا هیچ ارتباطی با بازگشایی مدارس ندارد عنوان کرد: خوشبختانه از زمانی که مدارس بازگشایی شده، گزارشی مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان نداشته‌ایم و این امر نشان می دهد که شیوع کرونا ارتباطی با بازگشایی مدارس ندارد.

 

حکیم زاده گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش آموزان در مهارت‌ خواندن و نوشتن دچار مشکل جدی هستند و به ویژه ضعف مهارت‌های نوشتاری دانش‌آموزان پایه‌ اول ابتدایی به دلیل آموزش مجازی، مهمترین چالش ما است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار