خبرهای داغ:
رئیس مجلس:

9 دی یادآور رشادت‌ها و دلیری‌هاست

قالیباف: امروز روز 9 دی یادآور رشادت‌ها و دلیری‌هاست و جا دارد که از شهدای عزیز این روز نیز یاد کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۸۱
|
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری  بسیج، محمدباقر قالیباف در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهدای مقاومت و بزرگداشت یوم الله 9 دی در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری با گرامیداشت یاد حماسه 9 دی اظهار داشت: روز 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم و ارزشمند و روز بصیرت، حضور در میدان و دفاع از ارزش‌ها و برخورد با کسانی است که ارزش ها را زیر پا گذاشتند، توطئه کردند و نا امنی به وجود آوردند و در نهایت مردم آگاه و بصیر ما با حضور خود مثل همیشه نشان دادند که همچنان بر باورهای خود ایستاده‌اند.

وی افزود: مردم در این مقطع بسیار حساس نشان دادند که بر باورهای خود ایستاده‌اند و امروز روز 9 دی یادآور رشادت‌ها و دلیری‌هاست و جا دارد که از شهدای عزیز این روز نیز یاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی و همرزمانش این شهید عزیز که در عملیات بسیار زشت و پلید و غیر انسانی که خلاف همه مقررات و قوانین و حقوق بشر به وقوع پیوست و چنین جنایت آشکاری به دست شقی ترین افراد رقم خورد تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. فقدان شهید حاج قاسم سلیمانی در این ایام به ویژه در جبهه مقاومت و شرایط جاری کشور کاملا محسوس است.

رئیس مجلس با بیان اینکه عمر شهید سلیمانی وقف مردم بود و هر جا مردم به وی نیاز داشتند مانند سیل خوزستان و زلزله کرمانشاه در صحنه حاضر می‌شد، افزود: سردار دل‌ها همواره در مسیر ولایت قدم بر‌می‌داشت، ‌سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردی انقلابی بود از این رو که هرگز تحت تاثیر هیاهوهای سیاسی قرار نمی گرفت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی هیچ‌وقت خودنمایی‌های شیطانی نداشت، تصریح کرد: مردم بیشتر وی را در چند سال قبل از شهادت شناختند اما شهید سلیمانی 35 سال قبلش هم در دوران دفاع مقدس و در نیروی قدس مجاهدت می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی افتخار مکتب امام خمینی (ره) است، افزود: این شهید در سن 25 سالگی در محیط جبهه و جنگ توانست به فرماندهی برسد و از فرماندهان باصلابت زمان دفاع مقدس شد و این مسیر نورانی را پیوسته به مدت 40 سال ادامه داد.

قالیباف تصریح کرد: تسلیت می‌گوییم زیرا که در این شرایط زمانی ما نیازمند وجود فرمانده میدانی و سرداری مثل شهید سلیمانی هستیم و انصافاً جای او امروز در میان ما خالی است و برای همه ما مایه اندوه است که چنین فرد لایق، شایسته، شجاع، مخلص، مدیر و مدبر که برکات وجود او را در 40 سال مبارزه دیده‌ایم را از دست دادیم و امروز جای خالی او را در جای‌جای جبهه مقاومت حس می‌کنیم.

وی ابراز داشت: این شهادت جای تبریک نیز دارد زیرا که این افتخار فرهنگ قرآنی و مکتب اهل‌بیت است و افتخار این است که امام (ره) با این انقلاب اسلامی، مرد الهی را تربیت کرد که جز برای خدا سخنی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت و این انقلاب اسلامی توانست فردی را مانند شهید سلیمانی، روستازاده‌ای که در خانواده‌ای ضعیف متولد شد را تحویل ملت دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این انقلاب، این امام و این مکتب امام (ره) افتخاری آفرید که روستازاده‌ای که تا سال‌ها بدون کفش در روستا کار می‌کرد در 24 سالگی با فرصتی که انقلاب به او داد وارد جبهه و دفاع و مقدس شد و استعداد و خلاقیت‌های او در محیط جبهه و جنگ تجلی پیدا کرد لذا وجود این شهید عزیز جای تبریک دارد.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی همیشه در توصیف بهشت از خاک‌ریزهای جبهه و جنگ در این کرده خاکی یاد می‌کرد. در فضای معنوی، جهادی و بسیجی دوران دفاع مقدس استعدادهای این شهید عزیز جوانه زد و از فرماندهان شجاع، مدیر و مدبر شد و این مسیر مجاهدت را پیوسته به مدت 40 سال ادامه داد تا تبدیل به درخت تنومندی شد که آمریکا و دشمنانش را در منطقه به زمین انداخت و باعث عزت مسلمین و امت اسلامی شد و به جامعه اسلامی عزت بخشید و دل همه آزادگان را زنده کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگ اهل‌بیت، فرهنگ قرآنی و ایمان و باور داشتن به وعده‌های الهی چنین افرادی مانند شهید سلیمانی را تربیت کرد لذا به خود، اسلام و کشور عزیزمان ایران افتخار می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: گر امروز از شهید سلیمانی یاد می‌شود به دلیل همین ویژگی‌های ناب مخلص و مردمی است زیرا که انصافاً همین‌گونه که در زمان انقلاب از یک روستای محروم حرکت کرد، این فرهنگ مردمی بودن را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد و هرگز مسئولیت‌ها، جایگاه‌ها و مشغله کاری مانع از مردمی بودن او نشد و ما کمتر افرادی را می‌توانیم بیاییم که چنین منشی را داشته باشند.

قالیباف ابراز داشت: شهید سلیمانی در 40 سال پس از پیروزی انقلاب هیچ زمانی دست از مبارزه و جهاد بر نداشت و ما کمتر افرادی را می‌شناسیم که تداوم مجاهدت، در میدان بودن و همیشه در صحنه بودن و خطرات مرگ را در آغوش بگیرد داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: ویژگی مهم شهید سلیمانی انقلابی بودن او بود و هرگز تحت تأثیر هیاهوهای سیاسی قرار نگرفت و هیچ‌وقت خودنمایی‌های شیطانی نداشت و مردم ایشان را در 5-6 سال پایانی پیش از شهادت شناختند درصورتی‌که ایشان سابقه 35 ساله در مبارزه داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معیار انقلاب و انقلابی بودن برای شهید سلیمانی این بود که دو شاخصه را رعایت می‌کرد و هیچ حرفی خلاف عقل باشد نمی‌زد و همین باعث شد که رهبر معظم انقلاب از مکتب سلیمانی صحبت می‌کند.

قالیباف گفت: آنچه برای شهید سلیمانی مهم بود خواسته و اراده رهبر و ولی جامعه بود و تسلیم در مقابل امر ولی بود و این ویژگی را داشت که جز برای خدمت و امنیت مردم، هرکجا که نیاز بود حضور داشت. در زلزله بم مسئولیتی متوجه ایشان نبود اما در همان ساعات ابتدایی برای کمک به مردم در منطقه حاضر شد.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی وقف مردم بود و 10 سال پس از دوران دفاع مقدس در امنیت جنوب شرق اول به معیشت، محرومیت و اشتغال مردم محروم و مظلوم منطقه تلاش کرد و در کنار آن به برقراری امنیت می‌پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی با حضور مردم عظمت جبهه مقاومت را رقم زد و اجازه نداد که دشمنان در منطقه حضور داشته باشند و بدون توجه به دین و قومیت از انسانیت، امت اسلامی و قومیت‌های مختلف دفاع کرد و به کودکان و همسران مردم پناه داد.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی از مرگ نمی‌ترسید زیرا که واقعاً از خدا می‌ترسید و او مرد میدان و جهادی بود و خودش جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد و در لحظات سخت که امکان مرگ بیشتر از زندگی است، شجاعانه با آرامش و با تدبیر و عقلانیت تصمیم می‌گرفت که این شیوه برخواسته از ترس الهی است.

وی ادامه داد: مکتب سلیمانی برخواسته از مکتب امام خمینی (ره) مبتنی بر عقلانیت، عدالت و ... است که در مکتب سلیمانی تجلی پیدا کرد و تمام شئون زندگی را به بهترین وجه در آن به نمایش گذاشت.

رئیس مجلس اظهار داشت: از همان ابتدا تأکید داشتیم که خون شهید سلیمانی و شهادت او سند اخراج آمریکا از منطقه اتفاق می‌افتد و امروز دیدیم که آمریکایی‌ها با چه ذلتی منطقه را ترک می‌کنند. امروز شهید سلیمانی بین ما نیست اما روح و فرهنگ به جا مانده از او باعث تداوم این مسیر خواهد شد.

وی افزود: آن‌هایی که مکتب سلیمانی را درک نمی‌کنند و باور ندارند و تحت جریانات سیاسی دیگر قرار دارند به جایی نخواهند رسید. باور شهید سلیمانی خودباوری، خداباوری، مردم باوری و ... بود و امیدوارم که همه ما به‌گونه‌ای پیش رویم که راه شهدا، امام شهدا و مسیر ولایت و خدمت به مردم را پیش بریم.

قالیباف با تأکید بر اینکه در حال حاضر در مسیر انقلاب نرفته‌ایم در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز در موضوعات اقتصادی معیشتی گرانی و آسیب‌های اجتماعی دچار مشکل هستیم باید بپذیریم که از مردم فاصله گرفتیم و بپذیریم که فرصت را برای آن‌ها فراهم نکردیم و اگر ربا در جامعه باشد به معنای جنگ با خدا است و اگر در مسائل اقتصادی و سیاسی مانند دوران دفاع مقدس می‌پرداختیم موفق بودیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار