خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز؛

حضرت زهرا(س) الگوی عملی در زندگی فردی و اجتماعی آزادی خواهان جهان است

حجت الاسلام عدالتی گفت: منزلت حضرت زهرا(س) بسیار رفیع است و این جایگاه از درک ما فراتر است. اما این بانوی بزرگ الگوی عملی همه آزادی خواهان جهان در زندگی فردی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۰۱۱۰۴
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در جمع همسران کارکنان بیان کرد: حضرت صدیقه کبری(س) نمونه برجسته و شایسته‌ اخلاقی برای زنان و مردان همه تاریخ و جغرافیای جهان است.

وی گفت: الگویی که منشأ خیرات و برکات زیادی برای زندگی فردی و اجتماعی ما خواهد بود. در این‌ میان الگو بودن آن حضرت نکته‌ای نیست که تنها شیعیان به آن اذعان داشته باشند بلکه وقتی منابع تاریخی و روایی را بررسی می‌کنیم با نمونه‌های بسیاری مواجه می‌شویم که حتی علمای غیر شیعی اعم از دانشمندان اهل‌ سنت و حتی بزرگان مسیحیت و سایر ادیان به آن اشاره کرده‌اند.

حجت الاسلام عدالتی اظهار کرد: آن حضرت در هر مرحله از زندگی خود به نوعی رفتار می‌کردند. حضرت زهرا(س) در نقش دختر، همسر و مادر در جایگاه خود بسیار مدبرانه درخشید و همین تدبیر در امور، این بانوی بلند جایگاه را سرور زنان عالم معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س)، یک روز در نقش دختر، همدم و همراه پیامبر اعظم است و زمانی در نقش همسری کامل، دلسوز، وفادار و مؤمن و دارای جمیع خصلت‌های نیکو و پسندیده‌ای که در زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز تصریح کرد: از سوی دیگر گاهی در جایگاه مادری معتقد و توانمند نقش آفرینی می کند که می‌تواند فرزندان خود را به بهترین وجه ممکن تربیت‌ کند و فرزندان پسر و فرزندان دختر خود را طوری‌ پرورش دهد که هر یک از فرزندان بزرگوار ایشان سرمشق و الگویی برای مردم تاریخ شدند.

وی با اشاره به نقش حامی ولایت بودن حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در برهه دیگری از زندگی پربار خویش، حامی امامت بودند. ایشان به‌ نحوی از امام‌ زمان خود دفاع کردند که مردان آن روزگار و بلکه همه تاریخ باید دفاع از امام زمان را از آن بانوی مکرم فرا گیرند. وی با سخنرانی و خطابه کار را پیش می‌بردند و نمونه آن خطبه جامع و پندآموز فدک است.

حجت الاسلام عدالتی در پایان گفت: منزلت حضرت زهرا(س) بسیار رفیع است و این جایگاه از درک ما فراتر است. اما این بانوی بزرگ الگوی عملی همه آزادی خواهان جهان در زندگی فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار