خبرهای داغ:
آیت الله صدیقی:

مبانی کشورهای استکباری قداست‌زدایی از ارزش‌هاست

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: قداستی که برای حرم‌ها قائل هستیم، قداست شیعی نیست، بلکه قداستی قلبی است به‌عبارت دیگر همین ارادت قلبی است که وقتی به حرم‌ها می‌رویم متحول می‌شویم و این باعث می‌شود تا دل و جان ما را جلا یابد.
کد خبر: ۹۳۸۵۱۶۰
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همایش معرفی برگزیدگان مسابقه ی طراحی معماری آستان مقدس ائمه بقیع علیهم السلام، بعد از ظهر امروز با حضور سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن حضور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروز خیلی‌ها در کشورهای استکباری مبنای شان قداست‎زدایی از ارزش‌ها است و این هم از زمانی که قرار شد فرشتگان بواسطه دستور خداوند بر آدم سجده کنند اما نفوذی فرشتگان با شش هزار سال عبادت، از انجام فرمان خدا سرپیچی کرد، آغاز شد.

وی سپس با اشاره به داستان قوم بنی اسرائیل در قرآن، افزود: قوم بنی اسرائیل زمامداری داشتند که برای مذهبی‌های این قوم شرایط خفقانی بوجود آورده بود؛ لذا آنها برای انتخاب فردی جهت قیام و انقلاب علیه زمامدار مستبدشان مورد اشاره به پیامبرشان مراجعه کردند و از وی خواستند فردی را برای انجام این‌مهم به آنها کند که بنا به درخواست آنها، طالوت معرفی شد؛ البته داستان آنها به تفصیل در سوره بقره ذکر شده است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به قداست حرم ائمه، گفت: قداستی که برای حرم‌ها قائل هستیم، قداست شیعی نیست بلکه قداستی قلبی است به عبارت دیگر همین ارادت قلبی است که وقتی به حرم‌ها می‌رویم متحول می‌شویم و این باعث می شود تا دل و جان ما را جلا یابد.

وی با بیان اینکه داشتن امید موجب می شود تا آخوندی مانند امام‌خمینی شاه را از کشور بیرون کند و انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، تصریح کرد: بسیج مثل شریان‌خون هر کجا فعالیت داشته آنجا شاهد حیات بودیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار