خبرهای داغ:

ویژه برنامه بزرگداشت حضرت رقیه در سرخه برگزار شد

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) مراسم بزرگداشت حضرت در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۴۰
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) مراسم بزرگداشت این دختر ساله در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احسانی امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در جمع نمازگزاران با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت رقیه (س) اظهار کرد: کوچکترین فرد در کاروان اسرأ بودند، ایشان با آن سن کم در طی یک نیمروز هرگونه جنایت در حق شیعه، پدر و خاندان خود مشاهده می کند، علاوه براین پس از فاجعه کربلا از شَّر ظلم آل بنی‌امیه لعنت الله علیه در امان نبودند و در تمام مسیر سَرهای بریده پیش چشمان اهل بیت (ع) حضرت سید الشهدا (ع) بود، در حدی که نقل شده است امام سجاد (ع) به یکی از اهل کاروان اسرأ می فرمایند که به نیزه داران مقداری پول دهید تا سرهای مبارک امام حسین (ع)، حضرت قمربنی هاشم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) را جلوتر از کاروان ببرند.

او افزود: شقی‌ترین افراد در تاریخ ظالمان فاجعه کربلا هستند که فقط می توان اینگونه توجیه کرد، کسی که خدا را ندارد، انسانیت و آزادگی ندارد به معصوم‌ترین و بی‌گناه‌ترین افراد هم رحم نمی‌کند. لذا حضرت زین العابدین (ع) بیان می‌کنند: «قوم الظالمین حیا نکردند و ما را از محله یهودیان و مسیحیان عبور دادند، وقتی ما را از میان محله یهودی نشینان عبور دادند ما را خارجی خطاب کردند و آنها آب و آتش برسر ما ریختند.»

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت  با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را می‌توان از خطبه‌های غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب (س) در شهرهای بزرگی چون کوفه و شام دانست.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار