طرح شهید سلیمانی به صورت اطلس در همه شهرستانها دنبال می شود

معروفی ابراز داشت:طرح شهید سلیمانی به صورت اطلس در همه شهرستان‌ها دنبال می‌شود و افراد مشکوک به ویروس را شناسایی و از آنها مراقبت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۴۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان؛  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جلسه ستاد کرونای استان کرمان  اظهار کرد: کلیه دستگاه ها در کرمان برای مبارزه با ویروس کرونا هماهنگ کار کردند، هماهنگی که در استان کرمان  در حوزه اجرائیه و دانشگاه علوم پزشکی، نظام سلامت، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و همه با تبعاتی که از کشور داریم بهتر از بقیه استانها   است.
 سردار حسین معروفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند با کرونا مقابله کند و باید همه با هم تلاش کنیم و هماهنگی‌ها، حرکت جهادی‌تر و جدی‌تر برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

وی  تصریح کرد: مقابله با کرونا دارای دو وجه شامل اقدام عملی مسؤولان اجرایی و مردم است و هر دو را باید با هم ببینیم و توصیه رهبری هم همین است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:  فشار زیادی  به کادر بهداشت و درمان وارد شده است ،  اعتقاد قلبی دارم که کادر درمان جهاد می‌کند یک جهاد پیچیده.

این مقام مسئول  ابراز داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت و بسیج اجرا می‌شود و یک کار کارشناسی دقیق است و نباید این به‌فراموشی سپرده شود که چه موفقیت‌هایی در این طرح داشته‌ایم.

وی افزود:  تلاش برای سلامت مردم  به‌ عنوان بزرگترین کمک مومنانه  است، آن هم مردمی که در 28 خرداد در پای صندوق رای بر خلاف تلاش‌های دشمنان غوغا کردند.

معروفی بیان داشت:  طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری، رهگیری، اقدامات مراقبتی، حمایتی و نظارتی انجام شد و این را ابلاغ کرده‌ایم تا کمک‌های مؤمنانه در قالب این طرح  در محلات انجام شود تا قرنطینه را به‌خوبی اجرا کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی می‌توانیم نقاط قرمز را مشخص کنیم تا محله سبز ما آلوده نشود و این طرح محله‌محور، مسجدمحور است و همه مسؤولان و دستگاه‌ها در آن نقش دارند و بسیج در میدان قرار می‌گیرد.

معروفی ابراز داشت:طرح شهید سلیمانی به صورت اطلس در همه شهرستان‌ها دنبال می‌شود و افراد مشکوک به ویروس را شناسایی و از آنها مراقبت می‌کنیم.

وی متذکر شد: نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم فقط مردم آگاه باشند و ما حسینی‌وار در صحنه می‌آییم و تعطیلی‌ها برای ما نیست و آماده باش 100درصد هستیم و نیروهای امدادی و نظامی و بهداشت و درمان در صحنه هستند تا فشارها را کم کنیم.

معروفی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی فرمانده صحنه مقابله با کروناست و ما در بسیج کمک حال آنها هستیم، عنوان کرد: کادر درمان در یک سال و نیم گذشته اذیت شده‌اند و آنها هم انسان هستند و انسان، تحلیل می‌رود و اگر رعایت نکنیم و کادر درمان تحلیل رود، چگونه می‌خواهیم آنها مقاومت کنند.

سردار معروفی تصریح کرد:ما اعلام فراخوان کردیم برای پیشکسوتان دفاع مقدس، دانشجویان رشته پزشکی و برای بسیجیان و همچنین باید فراخوانی برای پیشکسوتان حوزه درمان به صورت سراسری صورت گیرد تا بار فشار از دوش کادر درمان برداشته شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: تمام سوله‌های ورزشی را در اختیار قرار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهیم و زمانی که تعطیلات آغاز شود، همه گلوگاه‌های استان کرمان و شهرستان‌ها باید بسته شود و ما بسیج را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهیم اما مردم مراعات کنند و نباید رفت و آمد داشته باشند.

وی ابراز کرد: کنترل ورودی استانها و شهرستانها و علی الخصوص از سفرهای ییلاق و قشلاق باید جلوگیری شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: از مردم خواهش می‌کنیم در تعطیلات در خانه بمانند و جایی نروند زیرا اگر مردم کمک نکنند، نمی‌توان کنترل کرد.

معروفی افزود: به وعاظ و مداحان توصیه می‌شود در منبر و عزاداری برای توجیه و حساس کردن مردم نسبت به شیوع کرونا سخنرانی کنند و در مراسم عزاداری فاصله ها رعایت شود و در فضای بسته برای عزاداری نرویم.

فرمانده سپاه ثارالله استان خاطر نشان کرد: ما مسلمان و عاشق اهل بیت (ع) هستیم و امیدواریم با توسل به اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) از این امتحان بیرون بیاییم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار