خبرهای داغ:
تحلیلی بر روزهای پرتب و تاب منطقه؛

افغانستان و جبهه شرقی در التهاب فرار آمریکا

با طرح دولت انتقالی که توسط آمریکا و اشرف غنی مطرح شده است زمینه سازی جنگ داخلی مانند یمن، سوریه را در افغانستان رقم خواهد زد.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۱۶
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

 

باز شدن جبهه جدید و ناامنی در منطقه و شرق ایران از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی بوده تا ایران را به باتلاق جنگی دیگر بکشاند و بخش عظیمی از انرژی تیم های اطلاعاتی صرف جبهه شرقی شود.

بازی ابرقدرتها پس از یازده سپتامبر به سمت نظامی گری و انهدام جبهه مقاومت پیش رفت. باز کردن جبهه بزرگی به اندازه ۲میلیون کیلومتر مربع در عراق، سوریه، لبنان و یمن برای زمین گیر کردن ایران برنامه ریزی شد.بیش از ۸۵ کشور به همراه ناتو در سناریو زمین سوخته در کنار آمریکا اقدام و عمل داشتند.

پس از جنگ تمام عیار و در خواست دولت های رسمی دولت ها، سپاه قدس ایران برای نجات کشورها و جلوگیری از تسلط داعش بر منطقه وارد نبرد تمام عیار با هسته های نیابتی ابرقدرتها و اسراییل شد.پس از شکست مفتضحانه امریکا، اسراییل در سناریو داعش در اقدامی جنون آمیز ترور سردار دلها رقم خورد. ایران طرح اخراج آمریکا از منطقه را در دستورکار قرار داد. هزاران حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه رخ داد.

آمریکا متوجه شد تسلط ایران بر دو تنگه استراتژیک هرمز و باب المندب محاصره اسراییل و کنترل منابع انرژی را رقم زد. آمریکا در طرحی جدید انتقال جبهه درگیری از مرز های اسراییل را به افغانستان در شرق ایران رقم زد و با خروج شبانه از افغانستان به پاکستان رفت و فاصله پایگاه های سنگین هوایی را در منطقه با ایران به ۲۲۰۰کیلومتر منتقل کرد.باز کردن جبهه جدید در شرق کشور برای ناامن سازی ایران رقم خورد.

 

ایران با سیاست امنیتی خویش کنترل هسته های طالبان را در دست گرفت و میزبانی نشست های طالبان و دولت افغانستان را بر عهده داشت. در این جلسه ایران تذکرات لازم و هشدارهای امنیتی را به طالبان منتقل کرد و خط مرزی ۵۰ کیلومتری به عنوان خط سبز امنیتی را مطرح و مورد پذیرش دو جناح در مذاکرات قرار گرفت.

با خروج آمریکا و آزادی ۱۲ هزار نفر از جنگجویان طالبان در بگرام، ماهیت دولت غنی بر همگان روشن شد. با طرح دولت انتقالی که توسط آمریکا و اشرف غنی مطرح شده است زمینه سازی جنگ داخلی مانند یمن، سوریه را در افغانستان رقم خواهد زد.

سقوط شهر قندهار و فرار سربازان ارتش افغانستان، سیل مهاجران و پناهندگان به مرزهای ایران از جمله حوادث جنگ داخلی این کشور در همسایگی شرقی ایران است.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار