خبرهای داغ:
برشی کوتاه از زندگی جاویدالاثر سید موسی موسوی حسینی؛

حافظ قرآنی که در سنگر دفاع و علم حافظ امنیت شد

بریز- سید موسی موسوی حسینی حاویدالاثری که دمت خود را در لشکر ۹۲ حمزه‌ سیدالشهداء (ع) آغاز کرد و به جنوب کشور اعزام و در سنگر سواد آموزی در حبهه ها شهید و جاودانه شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۲۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با آغاز جنگ تحمیلی، «سید موسی موسوی حسینی» نیز پا به پای سایر جوانان کشورمان، راهی جبهه‌ها شد و توانست حماسه‌های زیادی در میدان نبرد با دشمن، خلق کند. در ادامه معرفی شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنیم:

«سید موسی موسوی حسینی» ۲۹ اسفند سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان «هشترود» آذربایجان شرقی دیده به جهان هستی گشود.

وی از سن پنج سالگی به فراگیری قرآن کریم اهتمام ورزید و در سن هفت سالگی، در حالی که جزء ۳۰ قرآن را کاملا آموخته بود، قدم به سنگر علم و دانش گذاشت و دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان برد. وی سپس وارد مقطع راهنمایی شد و در این مقطع نیز جزو دانش‌آموزان برتر و برگزیده بود.

سید موسی که علاقه بسیاری به ورزش‌های کشتی و فوتبال داشت، در دوران راهنمایی با تلاش فراوان توانست به عضویت تیم کشتی جوانان «هشترود» درآید و مقام اول در وزن ۵۱ کیلوگرم شهرستان را به دست آورد. همچنین عضو تیم فوتبال «کاوه»، «پاس» و «استقلال» هشترود بود و همیشه با شماره ۲ بازی می‌کرد، او همچنین موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی شد.

روز‌هایی که آتش خشم ملت مسلمان ایران علیه رژیم ستمگر پهلوی شعله‌ور شد، سید موسی نیز با همکلاسی‌هایش در تمامی تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها حضوری فعال داشت و به مبارزه با حکومت فاسد پهلوی پرداخت.

وی در دوران هشت سال دفاع مقدس، راهی خدمت مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در پادگان «پرندک» رباط کریم، خدمت خود را در لشکر ۹۲ حمزه‌ سیدالشهداء (ع) آغاز کرد و به جنوب کشور اعزام شد. او در پادگان محل خدمتش، به‌عنوان آموزشیار نهضت سوادآموزی به تدریس افراد بی‌سواد پرداخت و سرانجام در تاریخ ۲۳ تیر سال ۱۳۶۷ در یک تک مذبوحانه از سوی دشمن بعثی، جاویدالأثر شد و جسم مطهرش هیچ‌گاه به خانه بازنگشت.

ارسال نظرات