خبرهای داغ:
مدیر عامل باغستانهای قزوین:

علف زنی حاشیه باغات سنتی قزوین درحال انجام است

عملیات پاکسازی و حذف علف های هرز از حاشیه باغات سنتی قزوین انجام می شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۱۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

 

به گزارش خبرنگار بسیج: کریم کاظم پور، مدیر عامل با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از باغستان های سنتی قزوین گفت: این سازمان همه ساله در راستای حفظ باغات سنتی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی اقدام به حذف علف‌های هرز در حاشیه مسیر های اصلی و محل های پر خطر در سطح باغستان سنتی می کند.

 

وی تصریح کرد: در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و خشک شدن علف های هرز در باغستانهای قزوین و حاشیه راه های منتهی و گذر از باغستان همه ساله با آتش سوزی هایی مواجهه هستیم که در این خصوص سازمان باغستانها بحث پیشگیری را با اقدامات لازم در دستور کار قرار داده است.

کاظم پور گفت: از شهروندان عزیز که از مسیرهای منتهی به باغستان و حاشیه باغات سنتی عبور می کنند، خواهشمند است از ریختن مواد آتش زا و پر خطر در این مکان ها خودداری نمایند تا شاهد ازبین رفتن میراث هزار ساله نیاکان خود نباشند.

 

مدیرعامل سازمان باغستانهای شهرداری قزوین در پایان افزود: بحث زدن علف های هرز، خرید دستگاههای مبارزه با حریق، گشت های حفاظت گوشه ای از اقدامات لازم جهت مبارزه و پیشگیری از حریق است، حفظ باغستان قزوین به معنای مراقبت از فرهنگ و زیست بوم چند هزار ساله نیاکان ما می باشد که شهر مینودری قزوین را با کمر بند سبز باغستان برای ما به یادگار گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار