نهادینه کردن فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن دارد

عباس بایرمی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم
کد خبر: ۹۳۲۷۹۷۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، عباس بایرمی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی الخصوص شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی اظهار کرد: در واقع علمدار و پرچمدار این فریضه بزرگ اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

وی گفت: ما در دفاع مقدس ترکیبی از موضوعات خاص فرهنگی، نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی را می توانیم مشاهده کنیم که سرآمد همه اینها موضوعات دفاع مقدس است که امیدبخشی آن از طریق دریچه علم انجام می شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم.

بایرمی عنوان کرد: در این راه ابزاری قوی تر از علم نداریم و بیش از دو دهه این دانشگاه به عنوان پیشانی حرکت  کرده است و در سراسر کشور می درخشد.

وی  اذعان کرد: ادبیات پایداری یک پیشینه قوی و قدیم از فرهنگ ها، تمدن ها، اسطوره ها و حماسه ها است که شاعران و نویسندگان با استفاده از پیشینه ادبیات تاریخی توانستند این را با اشارات و جبهه های گوناگون ادبی به طرز قابل توجهی بارور کنند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه این مهم در انقلاب اسلامی تبلور خاصی داشت و در دفاع ۸ ساله ملت ایران جلوه های دیگری به خود گرفت، تصریح کرد: لذا گنجاندن این مهم در دروس دانشگاهی و دانش آموزی می تواند در نهادینه سازی آن موفق باشد که در طول این سالها صورت گرفته است.

بایرمی عنوان کرد: همین رشته ها و گروه های ادبیات پایداری و اساتید در غنی سازی این دروس از قبل همین کنگره ها اقدامات مهم تری انجام دهند زیرا تصور من این است که جوانان و نوجوانان تشنه این بحث هستند.

وی گفت: کنگره ادبیات پایداری بیش از یک دهه فعالیت خود را از دانشگاه شهید باهنر در کرمان شروع کرد و تبدیل به یک قطب علمی در بحث ادبیات شده  و به پیوند علم و دفاع مقدس پرداخته است و امروز افتخار داریم که در بیش از ۴۱ دانشگاه سراسر کشور این کنگره راه اندازی شده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در انتها ضمن قدردانی از کلیه دانشگاه ها، پژوهشگران و مدیران ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، اذعان کرد: با توجه به تفاهم نامه بین بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و وزارت علوم و فناوری وجود دارد آمادگی داریم در نشست های تخصصی، راه های ترویج و توسعه رشته ادبیات پایداری را بررسی کرده و روی نقص ها کار کرده و در ادوار آینده با وضعیت بهتری ورود کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار