مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم(ع):

ولایتمداری ویژگی اصلی مکتب شهید سلیمانی است

حجت الاسلام دهقانی، ولایتمداری را ویژگی اصلی مکتب شهید سلیمانی دانست و اخلاص را عامل ماندگاری انسان در تاریخ عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۲۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

 

ولایتمداری ویژگی اصلی مکتب شهید سلیمانی است

حجت الاسلام علی دهقانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و تسلیت ایام فاطمیه و درگذشت عالم ربانی و روحانی انقلابی علامه مصباح یزدی، گفت: اولین شاخصه هر انسانی که او را در تاریخ ماندگار می کند اخلاص است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام افزود: ولایتمداری و اخلاص دو خصوصیت مهم بودند که هم در سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و هم در  آیت الله مصباح یزدی که به نام مالک اشتر و عمار رهبر ملقب شده اند، به وضوح عیان است.

وی ادامه داد: ولایتمداری در سخن و عمل این بزرگواران مشهود است به طوری که آن تواضع آیت الله مصباح در مقابل ولی فقیه و فرمایشات حاج قاسم حاکی از آن است که وقتی اصول را بیان می کنند اولین آن را اعتقاد عملی به ولایت فقیه می دانند، یعنی حرف او را شنیدن و عمل کردن با جان و دل به توصیه ها و تذکرات معظم له .

دهقانی گفت: رابطه  دلی داشتنِ سیدالشهدای مقاومت که از او به عنوان مکتب یاد می شود و می گویند مکتب شهید سلیمانی به خاطر این بود که راه حضرت امام و مقام معظم رهبری را شناخته بود و ملزم به حرکت در این مسیر بود، که این مسیر برگرفته از اسلام ناب است و اسلام ناب در او شجاعت، فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، نجات مستضعفین جهان از ظرلم و ستم مستکبران و شناخت دشمن و آمادگی و استقامت در مقابل دشمنان، بود.

وی تصریح کرد: رهروان مکتب شهید سلیمانی باید رفتار و عملشان و موضع گیری هایشان در راستای تقویت نظام و اسلام باشد و از هرگونه عملی که موجب تضعیف نظام می شود، خودداری کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی یعنی اخلاق مداری، تکلیف گرا بودن، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن، یعنی خدمتگزار بودن، یعنی با مردم با احترام رفتار کردن، یعنی وابسته به حزب و گروه و خط مشی خاصی نبودن و فراجناحی عمل کردن، مکتب شهید سلیمانی یعنی نفس کشیدن در سایه نظام اسلامی و حکومت ولایت فقیه را عبادت دانست.

وی گفت: مکتب شهید سلیمانی یعنی ارزش ها را توسعه دادن و با هرچه ضد ارزش است برخورد کردن. مکتب شهید سلیمانی یعنی شهادت طلبی و شهادت را فوز عظیم و پایان خط عبودیت و بندگی دانستن.

دهقانی افزود: مکتب شهید سلیمانی یعنی شهادت را بزرگ ترین پشتوانه معنوی برای نظام اسلامی و ادامه راه امام دانستن است.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی به معنای راه شهدا رفتن و حرکت در راستای آرمان های شهیدان می باشد و به این معنی است که شهدا را حاضر بدانیم و اعتقاد داشته باشیم به اینکه شهدا بعد از حیات دنیوی دستشان بازتر است و قدرتشان زیادتر و ما محتاج شفاعت آنها هستیم.

وی گفت: مکتب شهید سلیمانی به معنای مبارزه با نفس اماره و مناجات و راز و نیاز شبانه با قاضی الحاات داشتن و خدا را دیدن و خدا را همه کاره عالم دانستن و اعتقاد صددرصد به خدا داشتن و متصل شدن به خداست، که همین اتصال انسان را جاودانه می کند و ما باید امروز عهد و پیمان ببندیم که با همه این آرمان ها تجدید پیمان کنیم و سعی کنیم شاخص های مکتب شهید سلیمانی را دارا شویم.

در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهلبیت علیهم السلام به ذکر توسل و مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند و حاضران در غم ایام شهاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و در فراق سردار دلها و عمار انقلاب حضرت آیت الله مصباح یزدی سوگواری کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار