حجت الاسلام حسینی صدر؛

آیت الله مصباح از ستونهای مستحکم نظام بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در جمع پرستاران و پزشکان کلینیک سپاه بروجن گفت: حضرت آیت الله مصباح از ستونهای مستحکم نظام بود.
کد خبر: ۹۳۱۰۴۶۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر با تسلیت رحلت عمار انقلاب گفت:رحلت فقیه عالیقدر علامه آیت الله مصباح یزدی ضایعه و جبران ناپذیر است ،  آن عالم ربانی شخصیتی کم‌نظیر، عالمی فرزانه و از ستونهای مستحکم نظام بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام  افزود: عمار انقلاب حضرت آیت الله مصباح از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی رضوان الله علیهما و از ذخایر اسلام و انقلاب بود در عرصه‌های مختلف نظام مقدس اسلامی، از جمله مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با روحیه‌ای انقلابی به عنوان یک متفکر و صاحب نظر حاضر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: فقیه بصیر و عالیقدر حضرت آیت‌الله علامه مصباح‌یزدی با نظریه‌پردازی، ارائه آثار علمی و تربیت شاگردان فراوان، همواره یار و یاور انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبر مدظله العالی بود و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب،اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند :علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان در به ادامه ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: شهید سلیمانی مردم را دوست می داشت نسبت به ماموریتش ارزش قائل بود و به دنبال انجام آن بود این پیام را به ما می دهد که ما ماموریت مان را به نحو احسن انجام دهیم شامل همه ما می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام ادامه داد: شهید سلیمانی وظیفه شناس و تکلیف مدار بود،سرعت عمل داشت، عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود ، اطاعت پذیری از امام راحل و مقام معظم رهبری داشت، نظم و انضباط در کارش بی نظیر بود و یک دیپلمات به تمام معنا بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام در به فداکاری و ایثار پرستاران و کادر درمانی در عرصه های مختلف از جمله در درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: الحمدالله جامعه پزشکی ما دارای معنویت و ارزش های معنوی و اعتقادی هستند چه مرد و چه زن وقتی از یک پرستار می پرسند می گوید دو ماه است که بچه ام را ندیدم این کار ساده ای نیست وقتی اسم مادرش را می‌آورند گریه می کند و می گوید چهار ماه است که مادرم را ندیدم خدماتی است که برای همیشه در جامعه می‌ماند.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: پرستاری می گفت یک ماه یا دو ماه است که خانه نرفتم و همسر و فرزندانم را ندیدم ، زن عاطفی است و نیاز دارد که اطرافیان را ببیند، این ماندگار این یک ارزش است و مایه فخر و مباهات است و باید به جامعه پزشکی این ایثار و فداکاری را تبریک گفت.

این مقام مسئول افزود: ین فداکاری و گذشت در جامعه پزشکی یک امتیاز  متعلق به کشور ماست و این نوآوری‌هایی که این واکسن متخصصین دنیا درباره آن اظهار نظر کردند متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است که جامعه پزشکی توانستند این امر مهم دست پیدا کنند .

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی صدر در ادامه گفت: علم پزشکی متعلق به اسلام است ،علم پزشکی قبل آن در حوزه علمیه تدریس می شد ، علمای ما هم مرجع تقلید بودند و هم پزشک بودند ، خیلی مهم است در علم فیزیک بی نظیر بودند،  ۱۵۰ سال پیش مسلمان ها را عمل می کردند ابوعلی سینا را داریم اول پزشک بودند بعد فیلسوف شدند و عالم ، برخی مراجع ما پزشکی هستند آیت الله علی حائری شیرازی در طب سنتی سلسله بحث های عمیقی دارند علم پزشکی در حوزه علمیه تدریس می شد، برخی از علمای و مراجع تقلید ما اول  پزشک بودند اینطور نیست که حوزه با علم پزشکی ارتباطی نداشته باشد.

ارسال نظرات