خبرهای داغ:
سیاست یک تیر و دو نشان اسراییل :

ترکیه و دام پنهان اسراییل برای سقوط!!

ایران و ترکیه دو کشور اسلامی با اهمیت راهبردی و جغرافیایی همواره در تیر راس جاسوسی موساد بوده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۷۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

خبرگزاری بسیج قزوین: در پروژه امنیت ملی آمریکا و غرب آمده است، اسراییل حافظ منافع ما در خاورمیانه می باشد و هیچ قدرتی حق ندارد در زمینه های مختلف از اسراییل قوی تر باشد، بایدن می گوید؛ اگر اسراییل وجود نداشت ما برای حفظ منافع خود یک اسراییل تاسیس می کردیم.

انهدام‌ ارتش های حامی مقاومت یکی از اصلی ترین پروژه های ترویج داعش، طالبان، القاعده و ارتش آزاد در منطقه بود. برای پیشبرد اهداف خود همواره از ترکیب تفکر اخوانی وهابی، ناامن سازی را دنبال کردند. ایران و ترکیه دو کشور اسلامی با اهمیت راهبردی و جغرافیایی همواره در تیر راس جاسوسی موساد بوده است.

تنها کشوری که خوی امپراطوری و تبدیل شدن به قدرت جهانی را دارد ایران و ترکیه است که اسراییل را در این پروژه ناکام می گذارد. با مقایسه قدرت ترکیه با ایران می تواند به بخشی از واقعیت ها پی برد، ترکیه طرح تجزیه ایران را در دستور کار دارد و به نمایندگی از ناتو و حمایت اسراییل طرح خود را در قره باغ و طرح نقشه جدید ملت ترک پیگیری می کند.

ترکیه دومین قدرت بزرگ ناتو و هشتمین نیروی نظامی جهان است، این آمار توسط مجلات نظامی و سازمان ملل همواره مورد توجه بوده است، در رده بندی مجلات و نهادهای اروپایی ایران رتبه ۲۲ جهان را دارد.

ترکیه دارای ارتش در حوزه های هوایی، دریایی، زمینی بوده که ۴۸۰ هزار نفر عضو هستند و ۷۰۰ هزار نیروی ذخیره و مردمی جهت پشتیبانی در اختیار دارد که ۱۲۵ هزار نفر از این افراد عضو گروه های تروریستی در عراق، سوریه، لیبی، نیجریه هستند.

ایران دارای ۷۵۰ هزار نیروی نظامی و ۱۳۵۰هزار نیروی ذخیره است، که تعداد نیروهای بسیج بیشتر از آمار قیده شده می باشد. ایران با حمایت ارتش سوریه، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و چند صد هزار نیروی سپاه قدس در منطقه و جهان دست برتر را نسبت به ترکیه دارد.

ترکیه دارای ۹۹۰ هواپیمای جنگنده، شکاری بمب افکن و اف ۱۶ می باشد، بیش از ۸۰ هواپیمای آموزشی و ۲۴۰ فروند هلی کوپتر در اختیار دارد، ۲۴۰۰ دستگاه تانک مطابق استاندارد ناتو، یگان پهپادی، توپ های پدافند، ۳۵ mm، سامانه اس ۴۰۰، تعداد۵۰ رزم ناو جنگی، کشتی و ۱۴ زیردریایی در اختیار دارد.

ایران دارای ۴۸۰ هواپیما در نیروی هوایی و تعدادی آذرخش، صاعقه، اوج و قاهر ۳۱۳ می باشد و نسبت به ترکیه به دلیل به روز نبودن هواپیماها از قدرت کمتری برخوردار است، ایران دارای ۳۴ فروند زیردریایی و ده ها هزار قایق تندرو، تهاجی، موشک انداز، انتحاری، پرنده و ۴۵ ناوچه و شناور جنگی بوده که جدیدا دو دستگاه ناو به طول ۲۵۰ متر که قدرت حمل ۶ هلی کوپتر و توپ و موشک دارند اضافه شده است، سریعترین اژدرجهان و قدرت پایه موشکی ساحل به دریا و سطح به سطح تا شعاع ۵۰۰کیلومتر دست برتر را نسبت به ترکیه دارد.

ایران تولید کننده تانک صمصام، ذوالفقار بوده که نسبت به چیفتن و تانک تی ۷۲ قدرت مانور بالاتری دارد و ۱۵۰۰ دستگاه تانک دوره پهلوی که هنوز در ارتش فعال هستند، قدرت برابر زرهی ترکیه تقریبا به ایران می چربد.

تمام ضعف های نظامی ایران را در حوزه هوایی و زرهی نسبت به ترکیه در دو حوزه پوشش داده می شود، ابتدا دست برتر ایران در جنگ رادارها یا الکترونیک، استفاده از باور ۳۷۳ و ماهر که رادارگریز ترین پرنده ها را شکار کردند بخش اعظمی از ضعف هوایی را پوشش می دهد. ایران دارای قدرت موشکی بوده که علاوه بر کل ترکیه می تواند کل اروپا را پوشش دهد و نقاط استراتژیک متخاصم را در منطقه هدف قرار دهد. پایگاه اینجرلیک ترکیه در اختیار آمریکاست و دارای ۵۰کلاهک هسته ای ذخیره می باشد

ایران به دلیل داشتن ساختار متفاوت ارتش در جهان می تواند جنگ کلاسیک و نا متقارن را هم زمان اعمال کند، سپاه به دلیل آشنایی به جنگ نا متقارن و ارتش به جنگ کلاسیک و سرعت جابجایی در تثبیت و استقرار زمین هر ارتشی را می تواند زمین گیر کند.

ایران با ۶ میلیارد دلار بودجه نظامی در برابر ۱۳میلیارد بودجه نظامی ترکیه رویکرد متفاوت دارند.

نگارنده:صادق چگینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار