خبرهای داغ:

مسئولین در برابر اقدامات خود پاسخگو باشند/مردم باید از مسئولین مطالبه کنند

معاونت تعلیم و تربیت سپاه شاهرود تاکید کرد: مشکل ما از درون کشور است و مسئولین باید پاسخگو باشند و گردن دیگران نیندازند و برای حل مشکلات تلاش و مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۲۹۲۶۲۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مسئولین در برابر اقدامات خود پاسخگو باشند/مردم باید از مسئولین مطالبه کنندحجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود در خصوص مشکلات مردم و مطالبه گری در جامعه به نقش روحانیون اشاره و اظهار کرد: ما باید مردم را روشن کنیم و سیاه و سفید را با هم ببینیم و به قول آقای قرائتی از زندگی مردم باید فیلم بگیریم نه عکس بگیریم یعنی قبل و بعد از آن هم ببینیم یعنی در کشور همه را با هم ببینیم و همه انقلاب اسلامی را در طول این چهل یکسال با هم بررسی نماییم نه یک قسمت را ببینیم و بخشی را نبینیم.
وی با اشاره به نقش مدیران جامعه افزود: مدیران خوبی داریم، اما مدیران ناکارآمد هم وجود دارند و باید در انتخاب مدیران، تخصص و تعهد را باهم ببینیم و افراد را گزینش نماییم.
معاونت تعلیم و تربیت سپاه شاهرود با اشاره به نقش نظارتی مردم در جامعه گفت: نظارت مردم این است که آن‌ها از مسئولین بخواهند و مطالبه کنند و مسئولین پاسخگو و مورد سوال باشند و مسئولین پاسخگو باشند، اما مشکلی که هست، شانه خالی کردم برخی از مسؤولین از مسئولیت است و اینکه گردن دیگران می‌اندازند که باید به این توجه شود که مسئول باید خود پاسخگوی اعمال خود باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر هر کسی در هرجایی که هست کارش را درست انجام دهد مشکلی پیش نمی‌آید افزود: مشکل آنجاست که گاهی دخالت در کار دیگران انجام می‌شود و کار‌ها درست انجام نمی‌شود که باید به این موضوع توجه کرد.
مرتضوی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مدافع انقلاب و نظام و ارزش‌ها هستند و حمایت خود را در این محدوده از نظام انجام می‌دهند گفت: حوزه علمیه هر کجا که از اسلام و موازین اسلامی عدول شود وارد میدان می‌شوند و بدون تساهل و تسامح از اسلام دفاع می‌کنند و دولت و مدیران سبب سکوت و وادادگی آن‌ها نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی خود روحانی و مرجع تقلید بودند گفت: روحانیت و مردم پشت سر امام راحل قرار گرفتند و به خاطر اسلام و نظام الهی مردم و روحانیت عجین شدند و اگر شخص طلبه و روحانی تعهد و تخصص نداشته باشد دلیل نیست که به همت تعمیم یابد.
مسئول نظام صالحین سپاه شاهرود تصریح کرد: در لباس روحانیت هم، ولی خدا هست و شاید گرگ هم باشد که در زمان آیت الله بروجردی به وی گفتند طلبه شما دزدی کرده و وی گفت: از من هم دزدی کرده و او را بیاورید و او را خلع لباس کرد و فرمود: او وقتی طلبه شد دزد بود و خود را در لباس روحانیت می‌خواست مخفی کند و مردم باید روشن شوند که در هر لباسی خوب و بد است و نباید همه را با یک چوب راند و مردم باید واقع گرا باشند و روحانی اصیل در خط امام و روحانیت را از روحانی نما‌ها بشناسند و تفکیک قائل شوند.
وی با تاکید بر اینکه امام راحل فرمود: «دولت حوزوی می‌خواهی، اما حوزه دولتی نمی‌خواهیم» اظهار کرد: تمام شهریه طلبه‌ها از وجوهات سهمین که در اختیار مراجع تقلید است پرداخت می‌شود و مراجع بزرگوار شهریه را از دولت نمی‌گیرند، اما در بحث ساخت و ساز و تجهیزات دولت همانطور که وظیفه کمک به دانشگاه و آموزش و پرورش را دارد باید به حوزه‌های علمیه هم کمک کنند که اینگونه نیست.
مرتضوی با اشاره به تخصیص بودجه در زمان یکی از دولت‌ها گفت: در زمان دولت‌های هفتم و هشتم که رئیس جمهور آن روحانی هم بود، بودجه‌ای که برای حوزه‌های علمیه کشور بسته شده بود در یکسال با بودجه عمرانی دانشگاه تهران برابری می‌کرد و این نشان از بی توجهی به حوزه‌های علمیه حتی از سوی یک رئیس دولت که خود روحانی است دارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید اشتباه یک نفر را به پای همه نوشت و باید تفکیک شود تصریح کرد: اگر یک روحانی در بالاترین سطح اگر اشتباه کرد، نباید با توجه به این یک نفر، حکم‌کلی صادر کرد و حتی اگر، ۱۰ نفر و صد نفر مشکل داشتند نباید به حساب روحانیت گذاشت چرا که روحانیت خدمات بسیار زیادی در انقلاب اسلامی انجام داده اند و در جهاد و شهادت از همه اقشار با توجه به جمعیت بیشتر شهید تقدیم کرده اند چرا که روحانیت دغدغه‌مند است.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه شاهرود با بیان اینکه نمی‌توان همه گرانی‌های افسار گسیخته امروز را نتیجه عدم دشمن شناسی و جنگ‌اقتصادی دانست گفت: در این گرانی‌ها باید اداره صمت و نهاد‌های متولی، چون اتاق اصناف باید پاسخگو باشند و بدون تعارف و اغماز در برخورد با محتکرین و گران فروشان عمل کنند، اما مشکل ما این است که روابط مقدم بر ضوابط است و این روابط نباید مانع نظارت و برخورد شود.
مرتضوی تاکید کرد: مشکل ما از درون کشور است و مسئولین باید پاسخگو باشند و گردن دیگران نیندازند و برای حل مشکلات تلاش و مدیریت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار