وضعیت قرمز مصرف برق ساعت کاری ادارات استان بوشهر را کاهش داد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به قرمزشدن وضعیت مصرف برق در شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان گفت: بر اساس آمارهای موجود وضعیت مصرف برق در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز شد.
کد خبر: ۹۲۵۹۴۸۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

وضعیت قرمز مصرف برق ساعت کاری ادارات استان بوشهر را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، اردشیر مذکوری از افزایش دمای هوا در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش یافته و در برخی اوقات به ۵۳ درجه هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مصرف برق در استان بوشهر با افزایش دمای هوای بیشتر می‌شود گفت: بیشترین مصرف برق استان بوشهر بوشهر در بخش وسایل خنک‌کننده و سردکننده از جمله کولر‌های گازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به قرمزشدن وضعیت مصرف برق شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر گفت: بر اساس آمار‌های موجود وضعیت مصرف برق در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز شد.

مذکوری افزود: با توجه به نقشه پیش‌بینی پیک بار اکنون وضعیت مصرف برق شهرستان‌های دیر، بوشهر، کنگان، دشتستان، تنگستان، دشتی، دیلم و گناوه در محدوده قرمز است.

وی پیک‌بار برق استان بوشهر را افزون بر ۱۹۲۸ مگاوات دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه دمای هوا در مرداد ماه افزایش می‌یابد پیک مصرف برق به بیش از ۲۲۰۰ مگاوات پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با تاکید بر مدیریت مصرف از سوی مشترکان برق استان تصریح کرد: از مشترکان برق استان بوشهر دعوت می‌شود نسبت به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق همکاری و مشارکت کنند.

مذکوری وضعیت برق در شهرستان‌های جم و عسلویه را در محدوده زرد رنگ دانست و تاکید کرد: از مشترکان این شهرستان‌ها تقاضا می‌شود نسبت به کاهش ۵ درصدی مصرف برق همکاری کنند.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف بهینه برق برای جلوگیری از خاموشی‌ها اظهار داشت: ساعات اوج مصرف برق ۱۳ تا ۱۷ تعیین شده است که باید مشترکان در این ساعات از وسایل برقی غیرضروری پرمصرف استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تاکید کرد: در استفاده از کولر‌های گازی و اسپیلت دمای این وسائل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه تنظیم تا از افزایش مصرف برق جلوگیری شود.

مذکوری با بیان اینکه مدیریت مصرف برق به معنای محدودیت در مصرف نیست خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف برق راهکار‌های برای کاهش مصرف، هزینه و افزایش میزان پایداری برق است.

در همین حال معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: در پاسخ به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و بنا به درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی روز‌های شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ مرداد ماه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۱ تعیین می‌شود.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار