خبرهای داغ:

مورد تخریب وممانعت از ساخت و ساز غبر مجاز درکرمانشاه

دادستان کرمانشاه گفت: طی سه ماه خیر 470مورد تخریب وممانعت از ساخت وساز غیر مجاز در کرمانشاه صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۵۰۶۱۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه: شهرام کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب برگزار داشت، اظهار داشت: اصل موضوع در بحث نزاع جمعی کاملا محکوم است و برخورد لازم در متخلفین انجام شده و پرونده تشکیل می‌شود اما انعکاس بیش از انداره این موضوع سبب شده که شهر کرمانشاه در حالی که سرانه آن از خیلی از شهرهای دیگر کشور پایین‌تر است، مشهور شود.

وی با بیان اینکه باید مراقب وجهه فرهنگی کرمانشاه باشیم، گفت: در انعکاس اخبار مربوط به نزاع دسته جمعی مراقب وجهه فرهنگی استان کرمانشاه باشید.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: طی مدت سه ماهی که به عنوان دادستان کرمانشاه منصوب شده‌ام (از 28 اسفندماه سال گذشته)،  9 هزار و 518 مورد ورودی پرونده به دادسرا داشته‌ایم، که در این مدت 10 هزار و 333 مورد پرونده مختومه شده است.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از مباحثی مورد مهم در استان کرمانشاه تبدیل کاربری بخشی از زمین استان کرمانشاهی به باغ ویلا بوده است و در این خصوص تا‌کنون از ابتدای سال 470 مورد تخریب و اعاده به وضع سابق صورت گرفته است.

اهمیت موضوع آب یکی دیگر از موارد مورد تاکید کرمی بود و وی در این خصوص، گفت: حفر چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق یکی دیگر از معظلات استان است که دادستانی در این زمینه 65 چاه عمیق و نیمه‌عمیق را مسدود کرده است.

وی اضافه کرد: دادستانی این آمادگی را دارد تا هر تعداد از چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده را مسدود کند، البته این موضوع متولی خاص خود را دارد و نهاد مربوطه در این خصوص از حوزه اختیار لازم برخوردار است.

دادستان کرمانشاه در خصوص برنامه‌های اجرا شده توسط نهاد قضایی در جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، گفت: کنترل شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و برای جلوگیری از این مساله 2 هزار و 456 نفر از زندانیان که تشخیص داده شد برای جامعه خطرناک نیستد به مرخصی فرستاده شدند و 609 نفر از مرخصی پایان حبس داشته و 332 نفر نیز در عید نوروز و نیمه شعبان از عفو مقام معظم رهبری برخوردار شدند و تعداد 76 نفر نیز  به صورت مشروط آزاد شدند.

وی در توضیح موضوع سامان‌دهی اجرای احکام دادستان، گفت: اجرای احکام یکی از قسمت‌های مختلف دستگاه قضا در استان بود که متاسفانه با مشکل مواجه بود با تدبیر و همکاری دستگاه قضا در این خصوص با همکاری قاضیان با تجربه و اضافه کردن کارمندان در این حوزه، هم اکنون شرایط در این قسمت خوب است.

کرمی در خصوص پرونده جنجالی مکتب گلیم، گبه و فرش کرمانشاه، اضافه کرد: بخشی از سرمایه مالباختگان هنوز پرداخت نشده است، حدود 500 مالباخته باقی‌مانده که طب آن‌ها حدود 23 میلیارد تومان است.

به گفته دادستان کرمانشاه، از اموال مکتب یک فرش نفیس وجود دارد که باید قیمت‌گذاری و به فروش برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار