خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

دوازدهمین نمایشگاه کتاب در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان در ۱۸ الی ۲۳ دی ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۵۷۵۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

دوازدهمین نمایشگاه کتاب در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمدرضا احسانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان در ۱۸ الی ۲۳ دی ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب آخرین بار سال ۹۵ برگزار شد به بیان اهداف این نمایشگاه پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه جزء وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است، آشنایی مردم با حوزه نشر و تولیدات نشر جدید در طول سال بسترسازی برای تمام اقشار، کودکان، نوجوانان و رده‌های سنی با تبعات اجتماعی و با فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تبادل نظر و ایجاد فضایی برای گپ و گفت اهالی فرهنگ و هنر از اهداف این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: از تقویم مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور نام همدان از ردیف نمایشگاه‌های کتاب حذف شده بود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۳ دی ماه، گفت: در این نمایشگاه ۵۹۹  ناشر اعلام آمادگی کردند ظرفیت ۱۸۰ غرفه است، ۱۸۰ ناشر انتخاب شده که ۹۰ ناشر تخصصی کودکان و نوجوان است؛ بخش کودک و نوجوان تخصصی‌ترین و برترین ناشرها انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر استان نباید تعطیل بماند، ابراز داشت: حدود ۲ میلیارد بدهی داریم، بسیاری از هزینه‌ها را صفر کرده و رایزنی انجام شد، در این اداره دو هدف داریم یکی اینکه فرهنگ و هنر استان تعطیل نشود و دوم اینکه اگر برنامه اجرا می‌شود از کیفیت آن کاسته نشود.

احسانی با بیان اینکه اجراهای خیابانی ۱۰۰ درصد اجرا شد، تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب هم در انتخاب ناشرین و هم در انتخاب برنامه‌های جانبی دنبال این هستیم که سطح کیفی نمایشگاه سطحی بالاتر از دوره‌های قبل باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و هنر، فرهنگ، مجموعه‌ای گسترده است، ذات و دایره بزرگی است که همه مسائل سیاسی، اجتماعی و سایر رده‌ها در زیرمجموعه فرهنگ هستند، بیان کرد: اداره کل با نفرات محدود و نیروی انسانی کم نمی‌تواند توسعه فرهنگی را به بهترین وجه انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: همه در قبال فرهنگ مسئولیت دارند و باید وظایف خود را انجام دهند، ریل‌گذاری و سیاستگذاری در حوزه فرهنگ یکی از وظایف ما است اگر بخواهیم تاثیرگذاری بالا رود نیاز است که ادارت کنار ارشاد باشند.

وی گفت: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کار ارشاد است کار را انجام می‌دهیم ولی زمانی که دست تنها هستیم باید ادارات پای کار باشند.

احسانی ابراز داشت: برنامه نمایشگاه به میزبانی ارشاد چهارشنبه 18 دی ماه افتتاح می‌شود ما وظیفه داریم که نمایشگاه را در تراز مردم همدان برگزار کنیم که از ۱۸-۲۳ دی ماه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های شاخص ۱۰-۱۲ جشنواره هنرهای تجسمی بعد از سه سال در سطح استان و به میزبانی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی در دهه فجر گفت: یادواره سیدجمال الدین اسدآبادی همزمان با افتتاح فرهنگسرای سیدجمال اسدآبادی در اسفند ماه و جشنواره موسیقی همزمان با موسیقی فجر در تهران در همدان نیز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پخش فیلم‌های دهه فجر، بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی در اسدآباد و افتتاح اولین سینمای روباز در این شهرستان نیز از دیگر اقدامات است.

احسانی اضافه کرد: همزمان با برگزاری یادواره، کتابخانه و گالری افتتاح می‌شود با تمام مشکلات و عدم همکاری ادارات ارشاد تصمیم گرفته شد با تمام چالش‌ها پای کار بایستیم تا نمایشگاه خوبی برگزار شود، سیاست‌هایی در برنامه‌های فرهنگی داریم ما برای پیشبرد فرهنگ استان تمام قد کار می‌کنیم.

وی ابراز داشت: این نمایشگاه چهارصد و ششمین نمایشگاه کشور و دوازدهمین نمایشگاه استان است که در فضای ۵ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص اهداف نمایشگاه، گفت: از اهداف نمایشگاه این است که در هر رویداد فرهنگی و هنری به طور قطع انتظار یک خروجی و تأثیرگزاری در منطقه را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: نمایشگاه عمومی و ارائه کتب دانشگاهی و تخصصی  همچنین استفاده از ناشران کتب دانشگاهی، ناشران کودک و نوجوان، غرفه‌های فرهنگی که حضور دارند، ۱۸۰ غرفه در سراسر کشور حضور دارد، ۵۰۰ ناشر برای برگزاری همکاری کردند و مجری اداره ارشاد استان است.

وی بیان کرد: در ترویج کتابخوانی در جامعه آشنایی با تازه‌های نشر و توجه به افتصاد فرهنگ و هنر از اهداف اصلی نمایشگاه است.

*ارائه ۵۳ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب همدان

مسئول نمایشگاه بین‌المللی همدان نیز در ادامه گفت: ناشران عمومی بیشترین حجم حضور را دارند و ناشران کتب دانشگاهی و بهترین ناشران کودک و نوجوان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

گلی‌پور بیان کرد: ساعت کاری نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر و ۱۵ الی ۲۰ شب و قابل تمدید است  ۳۰۰ ناشر از بین ۵۹۴ ناشر حضور مستقیم دارند ناشران مطرح از استان های تهران، گیلان، خراسان رضوی، قزوین، قم و همدان حضور دارند امتیازات ویژه برای ۱۳ ناشر همدانی در نظر داریم که بهترین مکان غرفه‌ها برای ناشرین همدانی قرار می‌گیرد شهرداری و نهاد کتابخانه‌ها و کانون پرورش فکری کودکان و میراث فرهنگی با این ما همکاری داشتند.

وی ابراز داشت: روز چهارشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۰ افتتاح نمایشگاه است که رونمایی کتاب «ناله زندانیان خاک» تألیف دکتر عبداله نصرتی در زمان افتتاح و رونمایی کتاب «هزار خرده سکوت» نوشته فرشته اکبری در ساعت ۱۷ که هزینه فروش کتاب به خیریه محک یا مجمع خیرین سلامت داده می‌شود.

گلی پور تصریح کرد: ۵۳ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه داده می‌شود برای ایاب و ذهاب شهرداری تمهیداتی اندیشیده است و از نظر تخفیف با توجه به هزینه سنگین کتاب ۱۰درصد بن تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ۱۰ درصد ناشرین تخفیف می‌دهند و در کل ۲۰ درصد تخفیف داده می‌شود و بن کتاب برای گروه‌ها بانک شهر در نمایشگاه قرار گرفته و مردم می‌توانند بن‌ها را از آنجا تهیه کنند و ناشرین مختار هستند تا هر چند درصد را تخفیف بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار