در نشست بصیرتی دانش آموزان چلگردعنوان شد:

هدف قیام عاشورا و دفاع مقدس مشترک است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ گفت: شباهت‌های زیادی در حادثه عاشورا و دفاع مقدس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هدف قیام عاشورا و دفاع مقدس اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۶۱۹۲۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی درهنرستان کوشش چلگرد با همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده کوهرنگ برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار عزیزموسایی در این نشست بصیرتی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزارشد، اظهارکرد: دفاع مقدس در تداوم فرهنگ عاشورایی و برگرفته از مکتب امام حسین(علیه السلام )  می باشد و ملت ایران با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را سرلوحه خود قرار دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهرنگ گفت: مردم ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس، زیباترین جلوه های مکتب حسینی را پیش چشم جهانیان جلوه گر نمودند.

موسایی تاکید کرد: در طول سالهای دفاع مقدس، جوانان این مرز و بوم و رزمندگان اسلام، جلوه های زیبایی از ایثار و شهادت را برای ما به یادگار نهادند و همگان وظیفه دارند که به درستی از این میراث ارزشمند حفظ و حراست کنند و در جهت بسط و گسترش این فرهنگ و انتقال آن به نسلی که جبهه و جنگ را لمس نکرده بکوشند و تلاش کنند تا این مفاهیم انسان ساز و ارزشمند را با زبان روز به نسل امروز منتقل کنند و از این جهت است که کار بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، کاری ضروری و مهم است.

عزیز موسایی افزود: درس های بزرگی که ملت ما از دفاع مقدس گرفته، مارا یاری می کند تا همواره در جهت ظلم ستیزی، عدالت طلبی، حق گویی و آزادی خواهی حرکت کند و انسجام و اقتدار ملی خود را در پناه حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب و ساختن کشور و پویایی و پیشرفت آن جستجو نماید.

فرمانده ناحیه کوهرنگ اظهار کرد: شباهت‌های زیادی در حادثه عاشورا و دفاع مقدس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هدف قیام عاشورا و دفاع مقدس که هر دو قیام برای الله و مبارزه با کفر بود اشاره کرد.

وی، گفت: اهمیت الگوپذیری جوانان در ولایت پذیری با توجه به قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و جاودان نگاه داشتن نهضت حسینی بعد از قیام عاشورا و اهمیت حفظ فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که بردوش جوانان امروزی قرارگرفته است.

در پایان این برنامه حکم مسئولیتی فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده کوهرنگ توسط فرمانده ناحیه و مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج شهرستان کوهرنگ اهداء شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار