در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با هیئت رئیسه دانشگاه هنر اسلامی مطرح شد

تاسیس موزه هنرهای اسلامی معاصر جهان در دانشگاه هنر تبریز

به دنبال برگزاری جلسه مشترک اعضای شورای شهر با هیئت رئیسه دانشگاه هنر اسلامی، راه های مشارکت در برگزاری باشکوه مراسم بین المللی جایزه تبریز بررسی شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۶۱۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

رئیس دانشگاه هنر اسلامی در این جلسه با اشاره به جایگاه جایزه تبریز در بین هنرمندان کشورهای اسلمی اظهار داشت: هر یک از بخش های سازمان کنفرانس اسلامی در یک کشور قرار داشته و مرکز هنر این سازمان نیز در ترکیه است.

محمد علی کی‌نژاد، با اشاره به غنای تاریخی و جایگاه فرهنگی و هنری ایران زمین در عرصه بین المللی، تصریح کرد: از سالیان گذشته با طراحی رویداد بین المللی جایزه تبریز در تلاش بودیم مرکزیت این عرصه از انحصار یک کشور خارج شده و نام ایران و تبریز در حوزه هنرهای اسلامی احیا گردد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از همین رو همایش هنرهای اسلامی با تدوین جایزه بین المللی تبریز راه اندازی شد و در دوره اول آن ۲۷ هنرمند جهان اسلام شرکت کرده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

کی نژاد با اشاره به حضور ۵۷ هنرمند نام آور مسلمان در دوره دوم این جایزه اظهار داشت: دور سوم این همایش در سال گذشته با استقبال 80 هنرمند از 33 کشور اسلامی برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان طی اقامتی 10 روزه، آثار خود را بصورت زنده تولید و مورد داوری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه هنر تبریز، راه اندازی نخستین و تنها موزه آثار معاصر هنرهای اسلامی جهان در این مجموعه را یکی از دستاوردهای مهم همایش جایزه تبریز خواند و افزود: این موزه به دنبال اهدای آثار ارزشمند هنرمندان کشورهای اسلامی طی سه دوره گذشته جمع آوری و تاسیس شده است.

دکتر کی نژاد با اشاره به تاثیرات راه اندازی دانشگاه هنر اسلامی در تبریز یادآور شد: این مجموعه مقام اول مراکز دانشگاهی هنری را در کشور داشته و دانشگاه های اصفخان و تهران در جایگاه های بعدی قرار دارند.

به گفته وی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز علاوه بر نقش آفرینی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری، به تاثیرگذاری و حضور در عرصه های جهانی می اندیشد که راه اندزای همایش های سالانه جایزه تبریز نیز در این راستا قرار دارد.

وی با قدردانی از مشارکت شهرداری کلانشهر تبریز در برگزاری این رویداد ارزشمند بین المللی در سالیان گذشته اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویداد تبریز 2018، مجموعه شورای شهر و شهرداری در برگزاری دوره چهارم جایزه تبریز نیز مشارکت فعال داشته باشند.

 شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه، با تاکید بر لزوم مشارکت شهرداری تبریز در برنامه های مهم فرهنگی به خصوص بصورت بین المللی اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع و مشکلات مالی موجود، تلاش های لازم برای تامین مالی از منابع مختلف صورت خواهد گرفت.

 محمدباقر بهشتی، عضو شورای شهر تبریز نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه هنر اسلامی و شهرداری تبریز افزود: با تبدیل این تفاهمنامه به قرارداد فی مابین، موانع احتمالی برای تامین منابع همایش یاد شده برطرف خواهد شد.

 سعید نیکوخصلت، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امروزه شهرهای جهان از حوزه فعالیت های عمرانی به سمت رویدادهای فرهنگی و اجتماعی رفته اند گفت: مجموعه شورای شهر و شهرداری تبریز برای برگزاری آبرومندانه همایش بین المللی جایزه تبریز تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.

وی با بیان اینکه باید احیای ویژگیهای فرهنگی تبریز در اولویت باشد گفت: یکی از راههای احیای هویت تاریخی و اسلامی خود مشارکت با دانشگاه هنر اسلامی در برنامه های یاد شده خواهد بود.

ارسال نظرات