خبرهای داغ:
یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری:

دانش آموزان بسیجی باید الگویی برای نسل جوان جامعه باشند‎

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و در دیدار با دانش آموزان بسیجی، گفت: دانش آموزان بسیجی باید متعهد و الگویی برای نسل جوان جامعه باشند.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۱۹
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با تاسی از فرهنگ عاشورا و الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس از جمله حسین فهمیده، راه متعالی شهدا را ادامه دهند.

وی ادامه داد: دانش آموزان بسجی باید متدین، متعهد، اخلاق مدار، علم اندوز و مدافع حریم اسلام، انقلاب و ولایت فقیه در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان باشند.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: رعایت تقوا، علم آموزی و برخورداری از آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدهای دشمن درکنار ولایت مداری، ادامه راه خون شهدای اسلام و انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.

وی یادآوری کرد: اخلاص و ولایت مداری، ویژگی های بارز و سرمایه های دانش آموزان شهید و رزمنده ای بود که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی از کلاس های درس عازم جبهه های حق علیه باطل شدند.

امام جمعه مراغه بیان داشت: شهید حسین فهمیده به عنوان الگویی برای نسل نوجوان و جوان جامعه در عصر حاضر با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و شخصیت بزرگی همچون حضرت قاسم(ع) در دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این دیدار، گفت: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، مهم ترین هدف از برگزاری آیین های بزرگداشت یاد و خاطره دانش آموزان شهید و هفته بسیج دانش آموزی است.

جلیل اسلامی، افزود: دانش آموزان بسیجی باید بسیجی بودن و الگو بودن خود را در علم اندوزی، اخلاق و عمل به آموزه های اسلامی و انقلابی نشان دهند.

وی ادامه داد: وجود بیش از 170 دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس در این شهرستان، نشان دهنده وجود فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت در بین نسل های آینده ساز این مرز و بوم داشته و دانش آموزان نیز باید از این شهدا درس ایستادگی و اخلاص بیاموزند.

اسلامی بیان کرد: گردآوری وصیت نامه های دانش آموزان شهید و رزمنده این شهرستان از جمله اقدامات و فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش مراغه برای تبیین و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و نسل های آینده است.

جانشین سپاه مراغه نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیج به عنوان دژ مستحکم جامعه اسلامی، حافظ ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه در برابر تهدیدهای دشمنان است.

حمید ساعدی افزود: وجود بیش از 24 هزار دانش آموز بسیجی در این شهرستان، ظرفیت بزرگی را برای فرهنگ سازی و فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای رشد و تعالی آینده جامعه و شهر است.

وی ادامه داد: اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، هجرت، ولایت و مسابقات علمی و فرهنگ از جمله آیه های تمدن و اعزام کاروان های راهیان نور با حضور دانش آموزان بسیجی، از اقدامات و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بسیج با حضور نسل های آینده ساز جامعه است.

ارسال نظرات