خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

طرح ساماندهی خبرنگاران با جدیت دنبال می شود

کد خبر: ۸۷۲۳۳۳۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

خبرگزاری بسیج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست بررسی مسایل خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، گفت: طرح ساماندهی خبرنگاران از سوی وزارتخانه با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: اجرا و عملیاتی شدن این طرح که خبرنگاران را شناسنامه دار می کند، اهرم نظارتی بر فعالیت رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری را سهل تر می کند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان است که بر اساس آن 13 شاخص اصلی برای ارایه مجوزهای لازم برای خبرنگاران تعیین شده، از خبرنگاران استان درخواست کرد: در این سامانه ثبت نام کرده و وضعیت شغلی خود را مشخص کنند تا از امکاناتی همچون بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی، ارایه خدمات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند.

محمدپور افزود: بحث بیمه خبرنگاران نیز در حال انجام است و بیمه تکمیلی با 35 درصد سهم خبرنگار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه را به پیامبرانی تشبیه کرد که جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا کرده و انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیتها در جامعه هستند.

این مقام مسئول، اهالی قلم و اصحاب رسانه را سرمایه های فرهنگی جامعه خواند و خاطرنشان کرد: توسعه، هدایت و تنویر افکار عمومی از سوی خبرنگاران انجام شده و هر متنی که به قلم خبرنگاری تحریر می شود امانتی است که در حافظه‌ی‌ تاریخی کشور ماندگار می شود.

وی با تاکید به اینکه توسعه پایدار و همه جانبه کشور بدون نگرش و توسعه فرهنگی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: بررسی میزان توسعه یافتگی بخش های مختلف جوامع حاکی از سهم و نقش پر رنگ سرمایه های فرهنگی و قدرت ارتباطی گروه های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه فرهنگ و رسانه به واسطه داشته های خود، از قویترین حوزه ها است و بدون شک اصحاب قلم با آگاهی و شناخت درست این مقوله می توانندرسالت خود را به بهترین شکل اجرایی و عملی کنند.

در این نشست که در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شد، از خانواده خبرنگار فقید استان(مرتضی اعلمی) تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار