خبرهای داغ:
فرماندار مراغه:

اعتیاد نتیجه بی توجهی به مسایل فرهنگی

خبرگزاری بسیج: معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اعتیاد و ناهنجاری ها را نتیجه بی توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۷۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ظفر محمدی افزود: اعتیاد پدیده ای است که از بی توجهی جامعه به فرهنگ و مسائل اجتماعی رشد پیدا کرده و همزمان با این رشد، بزه کاری های اجتماعی نیز افزایش یافته و اگر مسئولان اجرائی با همکاری تنگاتنک مردم وارد مبارزه با این مساله نشوند، تعداد قربانیان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در جامعه ما روزانه 10 نفر در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند، تاکید کرد: آموزش و فرهنگ سازی در جامعه به ویژه مدارس و دانشگاه ها می تواند میزان گرایش به مصرف مواد مخدر را کاهش دهد.

محمدی ابراز تاسف کرد: در حال حاضر در جامعه، برخود قضایی و تنبیهی را مقدم بر مسائل آموزشی می دانند ولی طبق تحقیق جامعه شناسان، یک روز اموزش، تاثیر درونی تری نسبت به بارها برخورد قهرامیز در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان سوم از محورهای مختلف از جمله هجمه فرهنگی و اعتیاد و کاهش سلامتی محیط زیست مورد هجمه غرب قرار گرفته اند، اظهار داشت: اعتیاد مهمترین هجمعه دشمنان در کشورهای جهان سومی است.

وی یادآوری کرد: با حمایت کشورهایی همچون امریکا، گرایش به مواد مخدر در دنیا به بیش از 240 میلیون نفر رسیده و 10 میلیون قاچاقچی مواد مخدر مورد حمایت آن ها با 400 نوع مواد مخدر، جوامع را به تباهی کشانده اند.

فرماندار مراغه ایجاد تروریسم در کشورهای جهان اسلام را از دیگر محورهای غرب برای نابودی و به انحطاط کشاندن کشورهای جهان اسلام عنوان و بیان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا در این حوزه نیز ورود کرده تا بتواند مسلمانان را با استفاده از اعتقادها و تحریف آن ها در برخی جوامع به دست خود این امت ها نابود کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار