خبرهای داغ:
فرمانده سپاه عاشورا:

مساجد نیاز امروز هر کوی و برزن برای مقابله با دشمن است

کد خبر: ۸۵۵۹۶۲۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه عاشورا در همایش هیات امنا، ائمه جمعه و فرماندهان پایگاه های نواحی تبریز با بیان اینکه خاستگاه انقلاب اسلامی مساجد بوده، وجود چنین مکانی را برای مقابله با دشمن در هر کوی و برزن ضروری خواند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان با اشاره به اهمیت مساجد در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در دفاع مقدس، گفت: مساجد از قدیم محل وحدت و انسجام امت اسلامی بوده و شهید پرور است.

وی جذب جوانان را به این مامن امن الهی از نکات مهم در برهه کنونی عنوان و بیان کرد: نباید با برخی بهانه ها بی جا و رفتارهای ناشایست جوانان را از این سنگر دور کنیم که در این صورت دشمن آن ها به سمت خود خواهد کشید.

کریمیان تاکید کردک نیازهای روحی و معنوی جوانان باید در مساجد برطرف شود وگرنه دشمن با ایجاد بحران هویت مشکلات مختلفی را گریبانگیر جامعه خواهد کرد چراکه شکست دشمن در طی 36پس از انقلاب حاکی از تاثیر معنوی مساجد بوده است.

این فرمانده بسیجی مساجد را جای تبلیغ دین و ترویج فرهنگ مهربانی و مهرورزی دانست و خاطرنشان کرد: نباید اختلاف سلیقه ها بین هبات امناف فرماندهان و ائمه جمعه مانع از حضور در مساجد شود بلکه باید با سعه صدر و همدلی و وحدت بصیرت و دشمن شناسی را به آن ها نشان دهیم.


کریمیان تصریح کرد: از فرماندهان پایگاه ها رضایت ندارم که در وقت نماز مشغول کار دیگری ولو کار فرهنگی باشند چراکه نماز مهم ترین امر به معروف و ادای چنین فریضه مهمی مساجد است.

وی از مسئولان مساجد و پایگاه خواست با جذاب کردن مساجد و جذب جوانان به این مکان برای مقابله با تهدیدات دشمن تلاش کنند چراکه آن ها اصلی ترین طعمه برای دشمنان در رسیده به اهدافشان هستند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در مساجد هم باید با توجه به شرایط جامعه و ذائقه جوانان باشد چراکه اگر برحسب اقتضائات نباشد موجب ظهور و بروز ناهنجاری های عقیدتی و اجتماعی در جانعه می شود.

همایش هیات امنا، ائمه جمعه و فرماندهان پایگاه های نواحی سه گانه تبریز عصر امروز  در حسینیه سپاه عاشورا برگزار شد.

 

ارسال نظرات