فرمانده سپاه امامت تبريز:

بسيج هميشه و هرزمان بايد آماده و پويا باشد

خبرگزاري بسيج: فرمانده سپاه امامت تبريز به مناسبت هفته عقيدتي سياسي و با توجه به نقش بسيج در پيشبرد اهداف انقلاب، گفت: بسيج هميشه و هرزمان بايد آماده و پويا باشد چراكه حافظ انقلاب، پيش برندگي و پيشروندگي آن است.
کد خبر: ۸۵۱۷۰۲۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

حسن صفدري در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، افزود: امام خميني(ره) با علم برگرفته از ولايتمداري و ولايت دوستي امام حسين(ع)، در اوايل انقلاب بسيج را به عنوان تز دفاعي همه جانبه نظام تشكيل داده كه براساس اصل 150قانون اساسي حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن تكليف و وظيفه سپاه و بدنه اصلي آن(بسيج) است.

وي با بيان اينكه برخي روشنفكرنماها بسيج را صرفا نظامي مي دانند، اظهار داشت: برخلاف نظر آن ها بسيج تنها بعد نظامي ندارد بلكه از سوي رهبري، بسيج موتور محركه نظام و پيش برنده و پيشرونده انقلاب است و اين بسيج بايد از هر لحاظ( عقيدتي، بصيرت سياسي، علمي، فني و ...) پويا، بروز و آماده باشد.

صفدري با تاكيد به اينكه بسيجيان و سپاه بايد علمداران انقلاب در ادامه علمداري حضرت ابوالفضل(ع) باشند، اخلاص در نيت و عمل، تقوا، دينداري، دينمداري، احساس مسئوليت، بصيرت ولايي توام با مديريت جهادي و عمل انقلابي را از اصول اساسي و تغيير ناپذير سپاه و بسيج برشمرد.

وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود، به وظيفه سپاه و بسيج در آماده سازي دانش آموزان براي دفاع از كشور اشاره و تشريح كرد: از ماموريت هاي بسيج نظامي و نظامي گري است و در اين راستا بنا به ماده 64 قانون استخدامي سپاه، وزارت آموزش و پرورش موظف است با هماهنگي و نظارت سپاه، آموزش هاي تئوري و عملي آمادگي دفاعي را به منظور تحقق ارتش بيست ميليوني و حفظ  و تداوم آن در زمينه دفاع نظامي و مقاومت محلي، اجرا كند كه سپاه امامت نيز به عنوان يكي از سپاه هاي نواحي سه گانه تبريز موظف است به تعداد 2300 دانش آموز از 14 تا 17 ارديبهشت در محل مشخص شده در زمينه آمادگي نظامي و تيراندازي تمرين هاي لازم را به دانش آموزان ارائه كند.

حسن صفدري در پايان صحبت هاي خود، خاطرنشان كرد: دوستان اميدوار و دشمنان مايوس باشند چراكه فرهنگ پايدار بسيج و مقاومت كه مركز آن ايران اسلامي است به بركت «ان تنصرالله ينصر كم و يثبت اقدامكم» با هدايت قرآني و اسلامي و توجه خداوند به همه عالم صادر شده و مي شود.

ارسال نظرات