خبرهای داغ:

افزایش ۴۱ درصدی ارائه خدمات دندانپزشکی در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان از افزایش ۴۱ درصدی خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۶۸
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی در حوزه سلامت دهان و دندان، تلاش کرده ایم حوزه تجهیزات و نیروی انسانی را تقویت کنیم و در این زمینه از سال ۱۴۰۰ تا تاکنون، شاهد افزایش ۴۱ درصدی تعداد خدمات هستیم.


وی تعداد یونیت دندانپزشکی در واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز را ۱۰۷ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۹۶ واحد دندانپزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند.


دکتر بختیاری نیا تعداد دندانپزشکان و بهداشتکار دهان و دندان شاغل در واحد‌های دندانپزشکی را ۶۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با برنامه کشوری وارنیش فلورایدتراپی برای گروه هدف شامل ۴۳۹ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و همچنین ارجاع دانش آموزان به مراکز خدمات جامع سلامت برای درمان و خدمات پیشگیری در حال انجام است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به توزیع مسواک انگشتی برای کودکان زیر ۲ سال به منظور ایجاد فرهنگ کاهش پوسیدگی اشاره و اضافه کرد: تجهیزات دندانپزشکی جدید در سال ۱۴۰۲ ازجمله؛ ۴ دستگاه یونیت دندانپزشکی، ۴ دستگاه رادیوگرافی، ۲ دستگاه اتوکلاو و تجهیزات دیگری که در حوزه دهان و دندان قابل استفاده هستند، خریداری شده است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: امسال همه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ویژه شهرستان‌های محروم مانند اندیکا و دزپارت دارای دندانپزشک هستند و برخی از شهرستان‌ها که ماه‌ها یا حتی یکی دو سال دندانپزشک نداشته اند، در حال حاضر دندانپزشک دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار