خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیرکل اداره امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۹۸/۲ درصد درآمد‌های استان سمنان از محل درآمد‌های مالیاتی در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۲۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰

۹۸/۲ درصد درآمد‌های استان سمنان از مالیات است/افزایش ۳۰ درصدی مؤدیان/رشد ۶۵ درصدی اخذ مالیاتبه گزارش خبرنگار بسیج، علی حسین پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در نشست خبری در اداره امور مالیاتی شاهرود با بیان اینکه تحقق مالیاتی با مشارکت فعالانه اقتصادی و مودیان مالیاتی که در سهمیه قانون بودجه آمده است، محقق شد، به درآمد‌های مالیاتی استان سمنان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مالیات مستقیم با مبادی ورودی یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان و بدون مبادی ورودی یک هزار و ۶۰۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان بوده است که رشد ۵۷ درصدی داشته است.
وی افزود: در مالیات کالا‌ها و خدمات در سال ۱۴۰۱، با مبادی ورودی ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان، بدون مبادی ورودی یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان و در مجموع ۲ هزار و ۸۱ میلیارد تومان است که در مجموع ۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان از مبادی ورودی و ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بوده که رسد ۶۵ درصدی داشته است.
حسین پور خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۴ هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان بوده که در این سال وصول در مبادی ورودی کشور گمرک به عنوان ردیف درآمدی ملی آمده است.
وی با بیان اینکه در کنار وصول درآمد‌های مالیاتی عوارض ارزش افزوده وصول و در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، امور عشایری و فرمانداری‌ها در راستای روستا‌های فاقد دهیاری قرار می‌گیرد، گفت: یک درصد مالیات سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و ۲۰ درصد از ۹ درصد قانون به وزات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.
۹۸/۲ درصد درآمد‌های استان سمنان از مالیات است/افزایش ۳۰ درصدی مؤدیان/رشد ۶۵ درصدی اخذ مالیاتحسین پور تصریح کرد: عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور عشایر مستقیم به حساب آنان واریز و و سهم وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بصورت متمرکز از سازمان مالیاتی به وزارت وزارتخانه‌ها واریز می‌شود.
وی با اشاره به رشد قابل توجه عدد تخصصی به شهرداری‌ها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۸۸ میلیارد تومان در کل استان تخصیص یافته و در سال ۱۴۰۱، ۸۷۸ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان شده که پیش بینی می‌شود در سال‌جاری افزایشی یابد.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: قبل از سفر ریاست جمهوری و بابت فروردین ماه سال‌جاری ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها واریز شد.
وی به سرانه توزیع عوارض در استان با توجه به جمعیت اشاره کرد و افزود: بر اساس این شاخص به ازای هر نفر در استان یک میلیون و ۹۴۸ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ توزیع و در سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۲۵۱ هزار تومان بوده است.
حسین پور به تخصیص مبلغ ۳۷۶ میلیارد تومان به بحث بهداشت و درمان در سال ۱۴۰۱ اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ این مبلغ ۳۲۹ میلیارد تومان شده که البته کاهش این موضوع به دلیل این است که هنوز این آمار قطعی نشده است.
وی به تخصیص اعتبار ۴۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی به ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: به پارک‌های علم و فناوری استان نیز در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ یک میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان بوده که متمرکز به خزانه واریز و از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به پارک‌های علم و فناوری واگذار می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه شهرداری شاهرود در سال ۱۴۰۱، ۱۸۲ میلیارد عوارض دریافت و سال ۱۴۰۲، حدود ۲۸۳ میلیارد تومان عوارض دریافت کرده است.
وی دهیاری‌های شهرستان شاهرود را جزو دهیاری‌هایی عنوان کرد که بیشترین دریافتی را در استان داشته‌اند، اظهار کرد: ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در سال ۱۴۰۱ دریافت و در سال ۱۴۰۲، ۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بر اساس شاخص جمعیت دریافت کرده است.
۹۸/۲ درصد درآمد‌های استان سمنان از مالیات است/افزایش ۳۰ درصدی مؤدیان/رشد ۶۵ درصدی اخذ مالیاتحسین پور به افزایش اظهار نامه‌های مالیاتی در استان اشاره و یا بیان اینکه دریافت اظهارنامه مالیاتی برای سال ۱۴۰۲ تا خرداد و تیر ۱۴۰۳ دریافت می‌شود، گفت: عملکرد این اداره‌کل در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۳ درصد افزایش و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد افزایش داشتیم که اتفاق عجیبی است و شناسایی مؤدیان با خود اظهاری و با ابزار امور مالیاتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به فرار مالیاتی، تصریح کرد: راه‌های شناسایی با ارائه گزارشات فرار از جانب همکاران و گزارشات مردمی در سامانه سوت زنی و شماره ۱۵۲۶ انجام می‌شود.
حسین پور به ۶۱۰ مورد گزارش فرار مالیاتی از سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ مورد عدم شناسایی بوده و پیدا نشده است، ۱۰۵ مورد نقص اطلاعات بوده است، ۱۳۴ مورد بررسی و مختومه شده و موارد خاصی در آن‌ها مشاهده نشده و ۱۸۴ مورد درج در پرونده مالیاتی شده و ۱۶۱ مورد بررسی شده که ۴ مورد تشکیل پرونده و ۱۷ پرونده مشمول ماده ۱۸۱ که قسمت قهری مبارزه با فرار مالیاتی شده‌اند و ۲۶ مورد اشخاص ثالث بوده اند و ۷۴ مورد نیز از جای استان‌های دیگر اطلاعات مالیاتی ارسال شده که در ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم بررسی شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان به انجام اقدامات در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: برپایی میز خدمت در سراسر استان سمنان، حضور در سامانه سامد و برگزاری ۱۲۹ جلسه در سال قبل انجام شده است.
وی به ۲۰ مورد دوره آموزشی برای کارکنان در سال ۱۴۰۱، افزود: سال گذشته نیز ۳۷ مورد دوره آموزشی برای کارکنان برگزار و برای مؤدیان ۵۳ مورد و ۱۲۹۷۶ نفر ساعت آموزش برگزار شده است.
حسین پور تاکید کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی که تا ۱۸ میلیارد تومان فروش و درآمد داشته باشد لازم نیست به اداره امور مالیاتی مراجعه کند و با تکمیل فرمی از تبصره ۱۰۰ استفاده کند و نیاز به حسابرسی ندارد و در سامانه تایید و نقد یا اقساط پرداخت می‌کند، اما اگر قبول ندارند باید اظهارنامه معمولی تسلیم کند که بر اساس قانون بررسی و مالیات محاسبه می‌شود.
وی اضافه کرد: هر شخص دارای شغل تا ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند و در حقوق بگیران نیز تا ۱۴۴ میلیون تومان درآمد در سال معاف از مالیات هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار