خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: امروزه علوم آزمایشگاهی موجب توسعه موثر همه حوزه‌های علم است، چرا که با چشم الکترونیک می‌توان به اطلاعات دقیق تری رسید.
کد خبر: ۹۵۹۷۲۳۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

امروزه علوم آزمایشگاهی موجب توسعه موثر همه حوزه‌های علم استبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراسمی به مناسبت روز ملی آزمایشگاه‌ها با حضور رئیس دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری، مشاور و رئیس دفتر ریاست، روابط عمومی و امور حقوقی، رئیس آزمایشگاه مرکزی، کلیه کارشناسان آزمایشگاه (آموزشی و پژوهشی) و اعضا هیات علمی مشغول در آزمایشگاه‌های دانشگاه صنعتی شاهرود در محل تالار اجتماعات کوثر این دانشگاه برگزار شد.
مرتضی ایزدی فرد رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در این نشست، ضمن تبریک این روز به دو رکن اساسی در تحقیقات اشاره نمود و گفت: جدای از بحث نظری توجه به بخش علمی نیز بسیار حائز اهمیت است.
وی امروزه علوم آزمایشگاهی را موجب توسعه موثر همه حوزه‌های علم برشمرد، چرا که با چشم الکترونیک می‌توان به اطلاعات دقیق تری رسید.
ایزدی فرد به سابقه ۵۰ سال فعالیت آزمایشگاهی مجهز در دانشگاه، وجود بیش از ۱۰۰ دستگاه توانمند، عضویت در شبکه آزمایشگاهی شاعا و خدمت رسانی به سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه با توجه به جایگاه ششم در بین دانشگاه‌های صنعتی سراسر کشور هم اکنون وضعیت خوب و در عین حال قابل توسعه و ارتقایی را داراست.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بر بهره مندی بیشتر از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه و این سرمایه عظیم تاکید نمود و بر بازنگری برخی مسیر‌ها تاکید ورزید.
حسن پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در این جلسه به بیان اهداف و عملکرد آزمایشگاه مرکزی، HSE، وضعیت کنونی و برنامه‌های آینده پرداخت و گفت: بهبود استفاده از امکانات و تجهیزات پژوهشی، ایجاد بستر لازم جهت انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، ارتقای توان پژوهشی اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و کلیه پژوهشگران و محققین سایر دانشگاه‌ها و مراکز، ارتباط با سایر آزمایشگاه‌های داخل و خارج، نهاد‌ها و شرکت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی، خرید و تجهیز دستگاه‌های جدید متناسب با درخواست رشته‌های گوناگون دانشگاهی و تحقیقاتی و ارایه نتایج آزمایشات در کمترین بازه زمانی از جمله اهداف آزمایشگاه مرکزی است.
در این جلسه تصویب راه اندازی دبیرخانه HSE، تصویب تجمیع برخی از دستگاه‌های مهم به آزمایشگاه مرکزی، تصویب راه اندازی پذیرش مرکزی، افزودن آزمایشگاه مرکزی به سامانه IRMS جهت انجام امور کسر از گرنت، اجرای پیوست فنی / آزمایشگاهی طرح‌ها و پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، خرید FTIR و پهپاد نقشه برداری، افتتاح آزمایشگاه ICP، انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های خدمات دهنده و برگزاری ۴ جلسه شورای آزمایشگاه مرکزی و دو جلسه کارگروه فنی در ۴ ماه اخیر، اصلاح حق الزحمه کارشناسان آزمایشگاه و ابهام زدایی از مصوبات قبلی، مشوق‌ها و کسر از گرنت دستگاه‌های پرکاربرد برای مسئولین آزمایشگاهها، کسب مجوز آزمایشگاه معتمد محیط زیست و برگزاری یک جلسه درخصوص تعمیم مجوز به "آزمایشگاه معتمد محیط زیست، آب و خاک" را از جمله مصوبات و اقدامات اخیر آزمایشگاه مرکزی بود که معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی به آن اشاره داشت.
وی در خصوص شیوه نامه اجرایی آزمایشگاه مرکزی، بهداشت – ایمنی – محیط زیست، وضعیت کنونی آزمایشگاه مرکزی، خدمات دهی و درآمد زایی ۱۴۰۲ توضیحاتی را بیان نمود و بر لزوم همکاری واحد‌های مختلف با آزمایشگاه مرکزی تاکید ورزید.
در پایان اعضا هیات علمی مشغول در آزمایشگاه‌ها و کارشناسان آزمایشگاه (آموزشی و پژوهشی) به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار