امام‌جمعه قوچان با اشاره به‌ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و در قالب کنگره ملی بزرگداشت یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان، از برنامه‌ریزی برای ختم قرآن و هدیه آن به روح پاک و مطهر شهدای قوچان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۷۱۹۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از قوچان، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق در حاشیه جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره یک هزار و ۶۶ شهید قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت این شهرستان اظهار کرد: برگزاری این کنگره ملی برای سال جاری پیش‌بینی‌شده است و بیشتر تأکیدات بر مردمی بودن آن بوده اما مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید به وظایف و اقدامات خود در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: هر برنامه فرهنگی که به نام شهدا و این کنگره ملی در سطح شهرستان برگزار می‌شود باید قبل از اجرا به تأیید شورای سیاست‌گذاری برسد زیرا کنگره دارای دستورالعملی ملی است و در تمام کشور برنامه‌ها به یک‌شکل اجرا می‌شود.
امام‌جمعه قوچان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده پیش از اجرای این مراسم ملی در سطح شهرستان را ختم قرآن به نیت یک هزار و ۶۶ شهید و هدیه آن به روح پاک و مطهر شهدا دانست و خاطرنشان کرد: برخی مساجد و گروه‌های جهادی نیز در شب‌های جمعه اقدام به پخت غذا می‌کنند که پیگیری‌ها در حال انجام است تا یک هزار و ۶۶ پخت غذا به نیت شهدای این شهرستان صورت بگیرد.
هراتی مطلق بیان کرد: مصاحبه با رزمندگان قوچانی دوران هشت سال دفاع مقدس هم در دستور کار قرار دارد که تاکنون از ٢٨ رزمنده محتوای صوتی و تصویری تولیدشده است تا نقش رزمندگان مؤثر و حضور چشمگیر آنان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به تصویر کشیده شود.
وی با اشاره به اینکه تکریم خانواده معظم شهدا نیز باید به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام بگیرد تا دیدار با همه خانواده‌ها صورت گرفته باشد، تصریح کرد: گلایه‌ای نسبت به نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر به نام شهدا وجود دارد که انتظار است برخی از مناطق و خیابان‌های جدید، مزین و منقش به نام شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید قوچان بابیان این موضوع که دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری یادواره شهدای اداری خود را انجام دهند، یادآور شد: تاکنون یادواره شهدا در ۴٨ روستا برگزار نشده است که بخشداران برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری یادواره‌های شهدا و نصب تمثال شهدا در ورودی تمام روستاها انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار